domingo, 20 de julio de 2014

PORRERA – MAS D’EN GREGORI – COLLET DE PINELL – TORROJA – COLLET DEL MAS - PORRERA

PORRERA  – MAS D’EN GREGORI – COLLET DE PINELL – TORROJA – COLLET DEL MAS - PORRERA

“CHAPEAU” PRIORAT! Verdaderament n'hi ha per treure's el barret davant la iniciativa d'intentar que es declari Patrimoni de la Humanitat el paisatge rural del Priorat.

Aquesta no és una excursió típica, ja que un bona part del recorregut transcorre per pistes a la vora de les vinyes. Hi ha també algun pas per boscos, el creuament del riu Cortiella i la sorpresa del senderó final, arranjat suposo pel Consell Comarcal, que connecta el coll de Pinell amb Torroja. En general, podem dir que es tracta d'una excursió molt panoràmica amb gran profunditat de vistes, ideal per a èpoques no caloroses.

La sortida de Porrera ( 2 fotos ) es fa pel GR direcció Falset que aviat s'abandona per agafar tot un seguit de pistes que passant pel mas d'en Caçador ( 0 fotos ) ens portaran fins el creuament del riu Cortiella ( 1 foto ) i de la carretera que uneix Porrera amb Torroja, havent divisat abans el mas de'n Comte. Seguim ràpidament l'ampla pista que porta al mas de'n Gregori ( 2 fotos ). Després la pista ja no és tant neta i després de diverses ramificacions arribem a una zona amb abelles, on finalitza la pista. No hem de perdre la serenor i agafant alçada per la dreta connectarem ràpidament amb una magnífica pista amb bones panoràmiques i delimitada per línies de vinya. Arribarem a una gran bassa i d'allí, la pista ens porta al coll de Pinell. Podem escollir diverses opcions, en aquest cas vàrem agafar el fantàstic nou sender que ens adreça directament a Torroja ( 1 foto ).

Aquí tenim serveis de botiga, restaurant i bar; també la bonica i ombrívola raconada de la Font Vella, amb taules i bancs de pedra ( 1 foto ). A la tornada, per variar, arribarem altra vegada al coll de Pinell per una pista amb bones vistes. Seguirem la pista recolzats per uns senyals grocs fins arribar a unes vinyes on es perden els senyals (suposo que la senyalització s'està fent).

Per l'esquerra agafarem una pista i més endavant la deixarem per agafar un corriol a la dreta que s'interna per bosc, arriba a un cim i després baixa fins a una cruïlla de pistes. A partir d'aquí, amb més o menys continuïtat, el camí està marcat fins a Porrera.