martes, 10 de marzo de 2015

Camprodon-Beget-Salarça-Molló-Espinavell

Vall de Camprodon – Hivern 2015

Sortida de Terrassa el dissabte 7 de març 2015 sobre les 11h30’ i arribada a la casa que tinc a l’Urbanització Font Rubí a les rodalies de Camprodon sobre les 13h15’.

Vaig acompanyat  de dues dones en perill d’extinció: la M.Carme ( Turner ) i l’Antonia , he tingut aquest privilegi.

El dissabte 7 de març al arribar, obrim la casa i deixem les coses.

Dos dies assoleiats excepcionals, amb 20 graus de temperaruta i sense vent.

ACTIVITATS DE DISSABTE 7 DE MARÇ 2015:

Anem de visita i a dinar a Beget. Arribem a Beget, a uns 12 Km, on tinc la casa, sobre les 14h.

Beget , no és un “poble ” és un PESSEBRE.

Visitem alguns carrers , places i la magnífica Església de Sant Cistòfol de Beget del s.XII on , entre altres, hi ha una talla en fusta policromada del Crist, enomenat : La Majestat.

“La Majestat de Beget és una talla romànica policromada d'un Crist Majestat d'uns dos metres d'alçada del segle XII, que es troba a l'interior de l'Església de Sant Cristòfol de Beget, al poble de Beget, que forma part del municipi de Camprodon.

És considerada una de les obres cabdals de l'escultura romànica catalana. Aquesta obra va ser mostrada fora del seu emplaçament per primera vegada l'any 1961 en una exposició efectuada a Barcelona i Santiago de Compostela.  Amb motiu del 75è aniversari del Museu Nacional d'Art de Catalunya va ser altra vegada exposada. Es va aprofitar l'ocasió per restaurar la peça. L'interior de l'església no va patir destrosses durant la guerra civil espanyola el 1936, ja que els veïns ho varen impedir ”

Dinem a Can Jeroni ( molt recomenable ) sobre les 14h30’:
-Dues amanides amb encenalls de foie gras, poma i brat de moro cruixent.
-Una amanida de guatlla a baixa temperatura i escabetx .
-Dues cues de bou sense feina.
-Patates confitades amb calamars i bolets
-No podia faltar un bon vi: Dido 2012 l’Universal D.O. Montsant.
-Tres cafès.

Sobre les 16h, continuem  visitant el poble.

De tornada visitem a Rocabruna, l'espectacular Masia La Masó (conec els propietaris). La teulada dóna a 4 vessants i el mobiliari és espectacular.

A les 17h arribem a la casa , fem fotos i descansem.

Sobre les 19 h visita nocturna a Camprodon, bàsicament, el  Pont romà  i l’Ajuntament. Fem compres ( poltre, embotics i formatges )

A les 20h arribem a Molló . Visitem de nit la FONT VELLA i fem un petit aperitiu i sopem a l’Enclusa : un carpaccio de poltre per compartir i pa amb tomàquet amb una truita de dos ous de pagès ( de les gallines de la Tresa )

Sobre les 22h arribem a casa, contemplem la lluna quasi plena encara i les estrelles. Ales 23h a dormir.

ACTIVITATS DE DIUMENGE 8 DE MARÇ 2015:
Jo, em llevo a les 7h per fer fotos de la sortida del sol. La resta es lleva entre les 8h i 8h30’.

A les 9h, anem a esmorzar a Camprodon: pa amb tomàquet amb bull negre, bull blanc i llangonisa. Visitem l’Església de Santa Maria i el Monestir de Sant Pere del s XII.

Sobre les 10h anem a visitar la Vall de Salarça i l’Ermita de Sant Valentí de Salarça del s. XII ( a 5,5 Km d’on tinc la casa .
Tres braus i moltes vaques ens ofereixen un espectacle de lluita ( espectacular ). No sabem si els braus varen aconseguir els seu objectiu ( jo crec que sí ).

L’Ermita de Sant Valentí de Salarça , tocant a un roure centenari ( es necessitem 4 persones per abraçar-lo ). És una joia del romànic del s.XII. Restaurada com a mínim dues vegades , ara estan amb la 3ª.

De tornada fem una visita a la Masia La Quera en restauració.
Sobre les 11h 30’, arribem a casa. Fem fotos de la casa.

Sobre les 12h, anem a visitar el bonic poble d’Espinavell que depèn de Molló  ( conegut per la Tria de Mulat el 13 d’octubre de cada anys ( un espectacle ). Está a uns 12 Km d’on tinc la casa.

Fem l’aperitiu a Can Jordi i visitem la Capella de la Mare de Déu de les Neus i algunes cases excepcionals . Tenim el Costabona de 2.465m davant nostre.

Abans de marxar del poble, fem un tram del Camí Rural d’Espinavell a Setcases d’uns 20 Km i apte per cotxes. Fem uns 4 Km per veure un salts del riu Ritort . Hem tigut sort gel i neu, indescriptible.

A les 13h40’, arribem a Molló per dinar a L’Enclusa.
La M.Carme i l’Antonia visiten l’Església de Santa Cecilia de Molló ( una altre joia ), la capella de Sant Sebastià i la Font Vella que havien vist dissabte de nit.

Sobre les 14h30’ dinem:

Com entrants:
-Tapeta de llenties pardines amb xistorra ( obsequi de la casa ).                                                        )
-3 Arròs cremós de trompetes de la mort amb foie fresc
( racions petites ).
- Pop tipus a feira amb trumfes ( patates ) de Molló, per compartir.
-Moixama amb oli d’oliva verge, per compartir.

Segons:
-2 Espatlla de xai amb dàtils, Pedro Ximenez i cardanom.
-1 Entrecot de vaca al oli d’oliva verge.

Tot acompanyat amb un vi de la D.O. Empordà de Vinyes Velles.
-Sense postre i tres cafès.

Sobre les 16h, anem a visitar el Parc d’Animals de Molló , a uns 2 Km ( 3 óssos, 1 linx ibèric, cabres salvatges, daines, cérvolls, muflons, cabirols, isards, 2 llops, marmotes, guineus, llúdrigues, ponis, cavalls, voltors, aus rapinyaires, senglars, 1 geneta, …). Fem una visita d’una hora.

Sortint, anem a veure 3 cases i un pont preciós, a peu del riu Ritort.

A les 17h 30’, arribem a casa , recollim les cosea , tanquem i sortim cap a Terrassa, arribem sobre les 20h.

UN CAP DE SETMANA PER EMMARCAR.