lunes, 15 de junio de 2015

Colònia Estabanell - Serra Cavallera - Ogassa.

Dissabte, 13/6/2015, sortim de la meva casa de Font Rubí (Camprodon), sobre les 9h45' amb el cotxe (pista cimentada). Quan arribem a la Colònia Estabanell,  gir brusc a la dreta i agafem la pista que va fins Ogassa.

Tobem la primera masia aïllada, Can Pascal.

Arribem a la parròquia de Sant Miquel de Cavallera de l'any 839. Són uns 10 Km. de de la casa de Font Rubí.

Seguim i a 1Km trobem Mas El Pomer en runes i l'indicador de Torre de Cavallera del s.XII (sota la torre hi ha un bunker).

Continuem i a 2,7 Km ja som al Pla d'en Plata. Hi ha una gran bassa amb , joncs i altres plantes aquàtiques.

També un repetidor amb grans antenes fastigoses.

Seguim en direcció a Ogassa. A 2,3 Km a la dreta el gran Mas Fogonella.

A 1,2 Km arribem a la Collada de la Cru i el Puig de la Caritat on hi ha una creu de ferro.

A 0,6 Km important cruïlla a la dreta amb indicador de: Refugi de
Montserrat per anar  a la Gran Jaca a 3 Km i Puig -Estela de 2.007 m a a 1h30' a peu.

També les masies: Can Boix, Can Turó, Cal Cabrer, Cal Casadet, El Collet, La Roda, Can Quimet i Cal Frare.

Continuem i a 0,4  Km arribem a l'Església romànica del s.XI de Sant Martí de Surroca , veïnat amb un parell de masos fabulosos.

A 0,2 Km a l'esquerra Can Pubill.

Seguim fins l'Església de Sant Martí d'Ogassa del s.X, són 5 Km (surt un  sender i en unes 2h pots pujar al Cim del Taga (uns 2.012 m).

Tornem pel mateix camí fins el poble miner d'Ogassa, són 8 Km. Ja no queda cap mina de carbó i es pot visitar una de les mines.

Durant el camí de Sant Martí d'Ogassa fins Ogassa, trobem a 0,4 Km la masia de  Bassaganya amb arbre espectacular.

A 0,2 Km la Font de la Dou. A 1 Km a l'esquerra una alta masia i a 1,7 Km, una casa de Turisme Rural relativament nova, Can Camps.

A 0,4 Km arribem a una cruïlla i tirem cap a Ogassa.

Després de 0,2 Km trobem a l'esquerra la mina tancada de La Juncadella i un antic forn de calç que fa pena de tantes herbes, si Ogassa té alcalde  per Sant Joan a la foguera per brut.

Trobem una font.

Fem 1,3 Km i arribem al centre del poble miner d'Ogassa

Veiem la font del carrer principal d'Ogassa anem a Sant Joan de les Abadesses, són 4 Km i fins a Camprodon, 14 Km.

El temps amb cotxe parant moltíssim ha sigut de 4 hores i he fet 115 fotos.