viernes, 9 de octubre de 2015

ROCA SALVATGE . FONT DEL LLADRE.

EXCURSIÓ DEL 9/10/2.015. “CLUB DE LA MANDARINA”

Avui, només erem dues persones: Blas del Amo i jo , Jordi Garcia Miguel.

RUTA:

Alzina del Sal.lari – Coll de Tres Creus – Roca Salvatge -  Font del Lladre – Coll de Tres Creus – Alzina del Sal.lari

DESCRIPCIÓ DE L’EXCURSIÓ:

A les 7h 45 minuts , sóc a casa d’en Blas de Amo. Sortim amb el meu cotxe, camí del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, en direcció al Coll d’Estenalles/La Mata. Arribem a l’Alzina del Sal.lari (Km 11,1) a les 8h. És on hi ha el pàrquing.

Comencem a caminar a les 8h 5 minuts, fins el Coll de Tres Creus , són 15 minuts , tot forta pujada.

Quan arribes al Coll de Tres Creus, des de l’Alzina del Sal.lari, tens moltes opcions: 1ª opció: Recta: pots anar a la Font de la Pola, la Balma de la Porquerissa, els Castellots de Tanca,…2ª opció: A la dreta: Coll de Boix,…3ªopció: A l’esquerra de la 2ª opció: Paller de Tot l’Any, Roca Salvatge (desviament camí principal), Font del Lladre, Coll de Correu, Hostalets del Daví,…(aquesta opció era la nostra d’avui). 4ªopció: Més a l’esquerra de la 3ª: Castellsapera,..

Fet aquest incís (per donar a conèixer el parc), agafem l’opció 3ª en direcció al Paller de Tot l’Any, abans d’arribar al Paller, agafem un sender a l’esquerra (no està senyalitzat, hi ha una pedra a terra del camí amb dos ratlles paralel.les, una blanca i l’altre vermella, senyal de GR).

Seguim pel sender preciós amb bones vistes al Paller de Tot l’Any i altres, en 45 minuts des del Coll de Tres Creus, som al primer cim de Roca Salvatge (portem, 1 hora acumulada). Del primer cim al segon de 776 metres, són 5 minuts. Fins aquí hem fet 2,8 Km.

Esmorzem una mica de fruita (20 min).

Anem a la cruïlla d’on ens haviem desviat i seguim pel camí principal en direcció al Paller de Tot l’Any, deixem el desviament a l’esquerra que va al Paller i seguim pel camí principal en direcció al Coll de Correu, abans d’arribar-hi, hi ha a la dreta del camí un pal de senyalització de ferro on hi ha escrit a mà: Font del Lladre, davant i a l’esquerra del camí hi ha un sender, que baixa de cop i en 2 minuts, som a la balma on a sota, hi ha        la Font del Lladre. Des de Roca Salvatge a la Font del Lladre, són 35 minuts. Ara des de l’inici portem 1h i 40 minuts.

Fem la tornada pel mateix camí, fins el Coll de Tres Creus, són 55 minuts i hem fet 6,1 Km.

Del Coll de Tres Creus fins a l’Alzina del Sal.lari (on tenim el cotxe, ara és tot baixada amb mig camí asfatat, fa anys hi volian fer una urbanització però per sort no es va dur a terme, tindriem 15 miuts). Com anem bé de temps, agafem una variant per no trepitjar asfalt. Un sender preciós que en 35 minuts, ens porta al cotxe.

TOTA L’EXCURSIÓ, AMB BOIRA I CEL TAPAT. Quan hem arribat al cotxe, ha sortit el sol.

TEMPS TOTAL = 3 hores i 10 minuts, amb els 20 minuts d’esmorzar, són 3 hores i 30 minuts.

Segons el GPS:

1.TOTAL RECORREGUT  = 8,04 Km

2.VELOCITAT MITJANA = 2,07 Km/h.

TEMPS EN MOVIMENT = 2 hores ( només que paris per fer una foto, xerrar amb algun excursionista que trobis, …NO COMPTA TEMPS ).

3. ALTITUD MÀXIMA = 872 metres.

4. DESNIVELL = 346 metres

FANTÀSTICA EXCURSIÓ, MAI HAGUÉS IMAGINAT QUE PUJARIA AL CIM DE ROCA SALVATGE (gràcies Blas del Amo).

FINS HI TOT, LA BOIRA I CEL TAPAT, HA FET QUE LES FOTOS SIGUIN DIFERENTS A LES HABITUALS. Per cert, jo he fet 112 fotos i Blas del Amo, imagino que més o menys igual. De les 112 fotos, en fer l’àlbum quedaran unes 85 fotos.