miércoles, 25 de noviembre de 2015

CAN ROBERT – CANAL DE CAN POBLA – LA MOLA- TORNADA PER LA FONT SOLEIA - CAN POBLA - CAN ROBERT.

Deixem el cotxe a Can Robert i pugem per la pista ample fins quasi a Can Pobla.

Just abans d’arribar a la primera de les cases de Can Pobla i girant a l’esquerra, parteix el camí de la Canal de Can Pobla on un indicador de color verd ens indica el punt concret per on agafar el camí correcte.

Seguim el camí que s’enfila dret, a trams entre vegetació i a trams per roca fins arribar a un creuament.

Agafem el camí cap a l’esquerra que ara es dirigeix cap els expectaculars Cingles dels Cavalls; veiem el Bolet sota nostre i tenim unes bones vistes sobre el Parc.

Seguim el sender, sense pèrdua,  per sota bosc fins arribar a una zona oberta i rocosa on veiem la canal que hem de fer i que s’endinsa de nou en el bosc.

La canal sembla dreta, la veritat però és que es puja bé i sense dificultat;  la roca fa de graons i els arbres ens ajuden a grimpar en algun tram.

De sobte arribem de nou a una zona oberta i ens sorprèn el Monestir de Sant Llorenç pràcticament davant nostre.

Per anar a trobar el camí de la Font Soleia, seguim un camí per la banda esquerra del que puja habitual a La Mola i que s’endinsa en el bosc.

Una vegada en el bosc, baixem per sender en forta pendent en direcció Nord-Est i que va fins a la Font del Saüc.

Aquest sender és molt bonic i baixa fent ziga-zagues entre arbres i roca.

Se’ns obre un replà amb una vista magnífica cap a la Canal Freda i la Roca Foradada.

Seguim pel sender força evident i resseguint la carena de La Roca Llarga primer i la Carena de la Cova de les Ànimes després amb una bona sensació aèria però sense cap perill.

Baixem ara de nou en forta pendent per una canal estreta que mena a la Cova de les Ànimes i enganxem sense problemes amb el camí de la Font Soleia en direcció Sud.

Aquest camí ressegueix la paret oriental del massís, formada per parets de roca de conglomerat i ventrells rocallosos que per entre mig de petites masses boscoses i de mates anem seguint, sempre ran de paret i passant per diferents balmes que formen curiosos entrants en la roca.

Anem avançant sense problemes i observem la magnífica Castellassa de Can Torres habitualment concorreguda d’escaladors, tot i que avui no hi ha ningú intentant arribar al seu punt més alt.

Entronquem amb el camí dels Monjos i ens desviem per anar a Can Pobla.

A Can Pobla agafem el sender per on hem fet l’anada i ràpidament arribem a Can Robert.

Una excursió molt maca que ens permet anar i tornar de La Mola per camins que no són els habituals i que ens permeten gaudir de nous paratges.

FEM CULTURA:

El comte de Sant Llorenç del Munt

Poc conegut és el fet de que al 1917 es va decidir concedir el títol de comte de Sant Llorenç del Munt, per part del Papa Benet XV, (consentit el seu ús a Espanya pel real decret del 15 de juliol del 1917), al Sr. Antoni Quadras i Feliu, germà del primer baró de Quadras i propietari de Sant Llorenç del Munt (podeu veure la seva esquela del 22 d’abril de 1925 de Navarcles).

El va succeir el seu fill, el Sr. Josep Mª de Quadras i de Caralt. A la foto que ilustra aquest record podeu veure al Sr. Antoni Quadras a can Pobla amb la suposada costella del Drac de Sant Llorenç, l’any 1903 (pel que sembla es tracta d’una vertebra de cetaci però com que va desapareixer, ara no ho podem corroborar).

Avui aquest títol segueix en actiu, tot i que no tinc coneixement d’on viu actualment l’actual comte.

El que si que sabem és que es va casar amb Maria Victoria Sans Acevedo i que va tenir 5 fills i, també, que és membre de l’antiga ordre de caballeria del sant Sepulcre de Jerusalem.