viernes, 3 de junio de 2016

Creu de Canet i Dones d'Aigua. (Sant Iscle de Vallalta, el Maresme).

Dues caminades en una. La primera fins a la Creu de Canet (o Pedracastell), amb molt bones vistes al Maresme. La segona, també pels boscos del Maresme, fins a les Dones d'Aigua, un petit salt d'aigua.

LA RUTA - FITXA TÈCNICA :

-Quilòmetres:  8,5

-Desnivell: 550 m.

-Durada: 3 h (amb parades).

-Dificultat: mitjana.

-Circular: només una part.

-Inici al Poliesportiu de Sant Iscle de Vallalta (o al poble, però és més fàcil aparcar al pavelló).

-Primera part senyalitzada com a GR, només cal seguir les marques blanques i vermelles (baixant del Pavelló, abans d'arribar a la carretera, les trobarem cap a la dreta).

-Segona part senyalitzada com a SL (i part com a GR), sortint de Sant Iscle seguint els senyals de les Dones d'aigua les trobarem (pals amb marques blanques i verdes.

ITINERARI:

Vaig  des d’Arenys de Munt (hi tinc una casa),  al al Poliesportiu de Sant Iscle de Vallalta (o al poble, però és més fàcil aparcar al pavelló), són uns 3 Km de cotxe.

Començo la primera excursió,  la Creu de Canet (o Pedracastell). Per una pista, seguint les marques del GR, hi arribem a bon ritme (tot i la pujada, encara que sense massa desnivell).

Un cop hi sóc faig una llarga parada, hi ha unes vistes magnífiques al Maresme.

Reculo  per on he vingut fins a Sant Iscle, on començo la segona part, a les Dones d’Aigua, el principal objectiu d’aquesta part.

No són massa lluny i hi arribo de seguida. No baixa massa aigua, i sense ser res espectacular, és un racó prou bonic. El salt rep el nom de les dones d’aigua, una llegenda que, amb diferents variants es repeteix a d’altres salts d’aigua (alguns que fins i tot porten el mateix nom, com el d’Arbúcies, tot i que aquest en singular).

Tornada en cotxe a la casa que tinc a Arenys de Munt.