Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

domingo, 12 de junio de 2016

Parc del Castell de Montesquiu. (Montesquiu, Osona).


















Parc del Castell de Montesquiu. (Montesquiu, Osona).

 Sortint del castell, aquesta ruta pel Parc permet recorre'l gairebé tot. Entre roures i pins, pel camí podem anar descobrint la fauna i flora local (especialment a la primavera), a més de fòssils i bones vistes de la zona.

ITINERARI:

Deixo la visita al castell per a la tornada i començo a caminar, sobre les 9h.

De seguida, les primeres sorpreses, les primeres orquídies i d'altres flors, més abundants del que m'imaginava, també les primeres papallones, altres insectes, aranyes i bolets.

Em començo a entretenir... com que torno a anar sol (com sempre últimament), sense patir per res.

Una mica més endavant travesso la riera de la Solana, que amb les últimes pluges baixa amb força aigua, i m'entretinc una estona als petits salts d'aigua... sovint, com em passava amb flors i insectes, esperant que entre núvol i núvol aparegui el sol per fer fotos més boniques (o almenys intentar-ho).

Passat aquest punt, comença la pujada cap el coll dels Tres Pals,
sempre entre boscos de roures i pins rojos, més o menys barrejats.
Des de dalt el coll hi ha unes bones vistes de la serra dels bufadors, dels voltants i de la vall de la riera de la Solana.

Aquí m'entretinc, però, en els fòssils de petxines i cargols que es poden veure a les roques... i de passada, també, en alguna sargantana.

De baixada m'arribo al gorg del Pla de l'Hort, on descanso una miqueta. La caminada, que es podria fer en dues o tres hores, se m'ha allargat gairebé fins a cinc.

Per acabar l'excursió faig la visita al bonic castell de Montesquiu... una visita guiada d'una hora.

Durada amb parades i visita al castell, unes 4h.

No hay comentarios:

Publicar un comentario