domingo, 8 de enero de 2017

AL REFUGI DE CERTASCAN PELS ESTANYS CLOSELL I NAORTE- LLAC DE CERTASCAN.

RUTA:

-Desnivell: +250 m., -100 m.
-Temps: 1 hora i 15 minuts.
-Dificultat: Sender molt fàcil i planer.
-Época: Fins al mes de juny inclòs, poden quedar canals de neu que haurem de travessar

COMENTARIS:

Encara que aquí descrivim aquest itinerari com l'aproximació al refugi, de fet en molts casos és una fita en sí mateix, ja que molts excursionistes pugen amb els taxis fins el Closell i després de veure aquests llacs i el Certascan venen a recollir-los a Canalada.

Si anem amb 4X4 podrem arribar fins l'estany de Closell i seguir a peu.

Si no portem 4X4, no arribarem al Closell, llavors es millor aparcar (si és que arribem) a la bifurcació del quilòmetre 11 o 12. Pujarem per a l'estany de Naorte i des de Certascan baixarem fins el vehicle.

L'aigua de tons verdosos, la silueta dels pins al fons retallant-se en les crestes del Sotllo i la fàcil aproximació, han donat a l'estany de Naorte, la fama de ser el més bonic dels Pirineus.

I després d'aquest llac de postal, seguirem un bonic camí penjat sobre els lloms dels Canalets, que ens ofereix una panoràmica impressionant.

Es tracta d'un sender amb petites pujades i baixades, aixecat amb murs de pedra seca (sense ciment) i que ha aguantat la pressió de la neu des de principis de segle, quan els animals pujaven les càrregues per la construcció del refugi de Certascan.

ITINERARI:

0.0 h. Estany del Closell, 2090 m.
Al costat mateix d'aquest estanyol sense entrades ni sortides d'aigües visibles, surt un camí ben marcat en direcció NE, que guanya alçada poc a poc fins l'estany de Naorte.

0.15 h. Estany de Naorte, 2160 m. (Si tenim temps suficient, és interessant fer la volta del llac.) Flanquegem l'estany per l'oest i després el camí comença a enfilar-se pels pendents herbats en direcció N i NE.

0.35 h. Encreuament, 2270 m. Seguim a la dreta pujant encara uns metres i després d'aquesta feixuga pujada, el camí baixa una mica i segueix flanquejant la muntanya amb petites pujades i baixades. El camí, molt marcat i fàcil de seguir, ens portarà fins al refugi.

1.15 h. Refugi de Certascan, 2240 m. El llac es troba a 5 minuts del refugi. Ens arribem al Llac de Certascan.

NOTES:

-El Refugi de Certascan és un refugi del terme municipal de Lladorre, a la comarca del Pallars Sobirà. Està situat a l'extrem sud-oriental de l'Estany de Certascan, a la dreta del Riu de Certascan, a 2.232 metres d'altitud.