jueves, 16 de marzo de 2017

Cascada Os Lucas a l'Alt Gallego.

Espectacular racó de la comarca de l'Alt Gallego, format per un conjunt de dos salts d'aigua consecutius de 5 i 7 m aproximadament i una badina inferior d'uns 5 metres de diàmetre.

Com arribar-hi ?
En cotxe des Osca prenem la N-330 direcció Jaca i passat Sabiñanigo ens desviem per la N-260 direcció Biescas.
Entre Senegüé i Biescas prenem una carretera que surt a la dreta en direcció Olivan i Ors.

Passat el pont sobre el Gallego ens desviem a l'esquerra per una carretera que ens conduirà a Ors Sota on passat el pont sobre el Barranc d'Os Lucas ens trobarem a la dreta una petita esplanada on podrem aparcar el cotxe.

Descripció de la ruta

Des de l'aparcament continuarem a peu pel camí que ascendeix en paral·lel al barranc fins arribar a una presa amb una cascada que sortejarem per l'esquerra per unes escales que parteixen de la base per continuar remuntant el barranc per la mateixa llera, sense un itinerari clar , que ve definit en funció del seu cabal, el que fa creuar la llera en més d'una ocasió per arribar a uns 15-20 minuts fins a la cascada d'Os Lucas.

Recomanacions: Portar calçat adequat ja que cal caminar per terreny pedregós i per l'interior de la llera i banyador si volem gaudir d'un refrescant bany.

Advertiments: Abstenir d'acudir en èpoques de cabal elevat. Precaució amb els possibles despreniments de roques en accessos i zona de les cascades i badina.

Suggeriments: En Ors Baix recomano fer una visita a la bonica església mozarabe del Santa Eulàlia del Segle XI.