martes, 6 de junio de 2017

CAMÍNS DE RONDA: DE CALA PEDROSA A AIGUA XELIDA I MÉS…

Punt de sortida: cala Pedrosa
Punt d’arribada: Aigua Xelida
Distància: 3.970 m
Durada: 2 hores

Tipus de camí:

Sender pel mig del bosc, per sobre de roques, carretera i camí de ronda.

Descripció de l’itinerari:

De cala Pedrosa a Tamariu, sender pel mig de pinedes i roques, seguint el GR-92 fins arribar a Tamariu.

A partir d’aquest punt, seguirem per carretera o tornarem al camí de ronda al final del c. de l’Illa Blanca.

Punts d’interès: cala Pedrosa, la Musclera, la Perica, Tamariu, Aigua Xelida, sa Roncadora, cala Marquesa.

Un cop a Cala Pedrosa seguint per les escales que surten de la platja i s’enfilen cap al nord, sense deixar el GR-92, arribarem a la Musclera i a la Perica, on sovintegen pescadors de canya.

Tot seguit arribarem a Tamariu.

Des d’aquí no es pot continuar cap al nord pel camí de ronda per la costa.
Una opció que tenim per arribar a les cales d’Aigua Xelida és anar per carretera amb el cotxe o a peu voltant el tram d’urbanitzacions i tornar a agafar el camí de ronda.

Per carretera, agafarem el carrer dels Pescadors, trencarem pel carrer d’Aigua Blava i seguirem l’avinguda de Vicenç Bou. Hi trobarem una rotonda, seguirem pel carrer del Montgrí i el carrer de l’Avi Xaixu fins al final, on agafarem unes escales que ens portaran a la platja gran d’en Gotes (Aigua Xelida).

Si seguim a l’esquerra, hi ha la possibilitat d’agafar el camí de ronda cap al nord per arribar a Sa Roncadora, tot i que és poc recomanable: el camí no està senyalitzat i hi ha moltes bardisses. Però, si malgrat tot hi anem, descobrirem una escletxa de la roca que té una entrada al mar i una sortida a terra ferma, formant un pont.

En dies de temporal de llevant, se sent roncar l’aigua del mar en xocar amb les roques i sortir escopida uns metres enlaire ruixant els pins del voltant.

Més al nord arribaríem a la cala Marquesa (la vista des de dalt és espectacular).

Fa uns anys s’hi podia accedir per terra a través d’un corriol de fort pendent, que avui les pluges han desgastat fins a convertir-lo en un barranc perillós i intransitable.

Actualment, tothom que hi arriba ho fa per mar, en petites embarcacions.

A peu des de Tamariu, podem seguir pel carrer dels Pescadors, pujar unes escales, seguir pel carrer del Port de la Malaespina i travessar l’Illa Negra fins a arribar al carrer de l’Illa Blanca.

Allà agafarem el camí de ronda que ens portarà a Aigua Xelida.
Si seguim la costa, per mar, trobarem el Rec dels arbres i les coves d’en Gispert, llocs de gran bellesa que recomanem especialment. S’hi pot anar amb xcursions organitzades en embarcacions de motor o caiac.

Recomanacions: seguiu les marques blanques i vermelles del GR-92, absteniu-vos de fer el camí en cas de temporal de llevant, porteu calçat còmode i proveïu-vos d’aigua.