domingo, 7 de enero de 2018

(100 CIMS) Pla de la Calma-Turó del Poniol-El Sui-Turó d'en Cucut-Turó del pi Novell-Turó del Samon.

Catalunya → Montseny )

DADES BÀSIQUES:

-Quilòmetres = 9,35 km

-Altitud màxima = 1.307 m 416 m 1.174 m

-Temps aprox. = 2 horas 7 minutos

-Data: 8 de marzo de 2016, amb una mica de neu.

GENERAL:

Sortida no circular visitant el Cim del Sui i el Turó del Samon o també dit del Samont. Aquest últim dintre la llista dels 100 Cims més emblemàtics de Catalunya segons la FEEC.

ACCÉS:

Zona del Pla de la Calma. En el nostre cas accedint per la carretera de Collformic. El camí es troba en molt bon estat per accedir amb qualsevol vehicle.

RECORREGUT:

Sortirem de la zona del Pla de la Calma seguint el camí de pista PRC-139 fins a trobar un gran cartell on informa del Mas el Vilar de la Castanya.
Arribats aquest punt ens desviarem direcció el camí de pista a la nostra dreta fins a arribar el collet de poniol i el seu turó on trobarem una petita cabanya feta de pedra.

Baixarem de la cabanya per un petit sender fins a arribar un altre cop el camí de pista d'on venim. En aquest punt trobarem una intersecció que agafarem direcció el sender que ens portarà fins a arribar el cim del Sui.

El Sui es troba a 1.319 metres entre els municipis de Montseny i Tagamanent, a la comarca del Vallès Oriental.
Les vistes en aquest punt del tram són espectaculars, ja que podrem gaudir del Matagalls, Turó de l'home, Cingles de Bertí, la Mola, etc.

Vist el Sui baixarem pel petit sender direcció el petit turó del Cucut. Aquesta part del tram és de bastant pedregós, però sense cap tram molt complicat.

Anirem seguint aquest petit sender i gaudint de les vistes d'aquesta zona fins a arribar el Turó del Pi Novell. Un altre punt per treure la càmera de fotos i gaudir de les vistes.

Deixarem el turó del Pi Novell direcció el turó del Samon. El turó del Samont o del Samon té una altura sobre el nivell del mar de 1.272 m. Té un doble cim, molt propers entre si. El cim més baix es coneix com la Pleta del Samon.

Arribats el Cim del Samon només ens queda observar el paisatge majestuós de la zona. A la nostra esquerra podrem veure: El Turó de l'home, Matagalls,etc.
Si mirem a la nostra dreta podrem veure Montserrat, la Mola, Cingles de Bertí,etc.
Mentre que la nostra visió central serà la de diferents pobles com Llinars del Vallès, Sant Esteve de Palau Tordera, etc.

Vist el cim només ens quedarà fer mitja volta i tornar el punt d'inici..

PUNTS INTERÈS:

El restaurant Collformic situat a pocs quilòmetres del punt de sortida ens podran oferir un bon dinar o esmorzar. En el restaurant es podrà trobar cuina casolana i a la brasa.

Els horaris són de dimecres a divendres de 10 a 18h i dissabtes i festius de 9 a 18h. http://www.collformic.net/