jueves, 3 de julio de 2014

CAMINS DEL BAGES. CASTELLFOLLIT DEL BOIX – CASTELLFOLLIT DEL BOIX.

Es tracta d'un recorregut circular que des de Castellfollit del Boix s'enfila, primer, al Cogulló de Cal Torre per retornar al poble tot passant per Santa Cecília de Grevalosa i el Pantà de Montaner.

0:00 h. Iniciem el camí davant de l'escola de Castellfollit. Sortim del poble en direcció nord (Indicador). El camí s'enfila suaument per després planejar entre pins blancs.

0:25 h. Desviació. A la dreta (indicador) prenem un camí indicat com a drecera amb forta pendent. El camí s'enfila entre brolla.

0:28 h. Creuem una pista, tot enfilant-nos seguint els senyals blancs i grocs de PR.

0:31 h. Pista molt erosionada. La seguim a l'esquerra. El camí es va enfilant fort, tot donant la volta a la Punta de Palomes, fins arribar a la carena.

1:05 h. El camí desemboca perpendicularment en un de més ample, que hem de seguir cap a la dreta, tot carenejant.

1:10 h. Cogulló de Cal Torre. Hi ha un màstil amb la senyera, una caseta forestal i una taula d'orientació.
Tornem enrere per la pista que ens ha dut fins aquí.

1:15 h. En arribar al camí que ens havia dut fins la carena, el deixem i seguim de front. El camí va baixant suaument.

1:25 h. Cruïlla de quatre camins. Hem de seguir pel que tenim de front, seguint les indicacions de Santa Cecília de Grevalosa.

1:42 h. A la dreta del camí veiem les runes pre-romàniques de Sant Miquel de Grevalosa. Queda molt poquet en peu.
Seguint endavant ja veiem, enfront, Santa Cecília de Grevalosa.

2:00 h. Panell informatiu. A l'esquerra baixa una pista que després haurem de seguir. De moment anem de front fins arribar

2:05 h. Santa Cecília de Grevalosa. Per retornar refem el darrer tram i quan arribem a la bifurcació on hi ha el panell, agafem el camí de baixada, ara a la nostra dreta. Hem de seguir sempre aquest camí principal que va davallant fins a la Riera de Grevalosa, tot fent algun revolt entre camps i bosc.

2:40 h. Creuem la riera. El camí s'enfila fins arribar

2:43 h. Carretera amb l'asfalt bastant deteriorat. La seguim a l'esquerra

2:50 h. Tornem a creuar la riera. A l'esquerra un camí ens duria a Ca l'Isidre (indicadors). Seguim a la dreta per arribar al Pantà de Montaner o Bassa de Muntaner.

3:00 h. A meïtat del pantà trobem una bifurcació que ens ofereix dues alternatives per retornar a Castellfollit. Agafem la de l'esquerra (seguir per la carretera).

3:05 h. Nova bifurcació amb dues noves possibilitats per arribar al poble. Una més llarga (pista, a l'esquerra) o una més curta (carretera, dreta). Seguim per la carretera

3:40 h. Arribem a Castellfollit del Boix.

Altres a Castellfollit de Boix  o rodalies: Ermita de Sant Pere, Torre de Moros,  Mas Cal Ton ,…