viernes, 25 de septiembre de 2015

Circular : Can Robert - Morral del Drac - Santa Agnès - Camí de la Senyora – Camí dels Monjos- Can Pobla – Can Robert.

INTRODUCCIÓ:

-He anat amb el “Club de la Mandarina”
L’amic Blas del Amo, m’ha fet membre. Són unes 20 persones.
Tots els divendres al matí surten. Un/a del grup t’avisa per si hi aniràs. Normalment, a les excursions van entre 4 i 8 persones. Avui, erem 5 valents mascles.
- Excursió BASTANT DURA.
- Cap incidencia. Per sort el 80% ombra.
- Ens hem trobat a les 8h a la benzinera Q-8 (a 2,5 Km de Matadepera). Hem anat amb un cotxe.

RECORREGUT:
Circular: Can Robert - Morral del Drac - Santa Agnès - Camí de la Senyora – Camí dels Monjos- Can Pobla – Can Robert.

ITINERARI:
Deixem el cotxe a Can Robert.

Comencem a caminar a les 8h30'.

-De Can Robert al Morral del Drac, són uns 60 minuts de molt forta pujada i 2,3 Km.

Seguim fins a Santa Agnès, és tot baixada però camí dolent i pedregós. Arribem a Santa Agnès (antic convent), en 30 minuts (a les 10h).
Fem una parada per esmorzar i recuperar forces.

De Santa Agnès seguim cap avall, ara és tot baixada.
Fem uns 40 minuts i arribem a una cruïlla de dos camins , nosaltres a la dreta per canviar de vessant i anar a buscar el Camí de la Senyora, són 45 minuts més de dura
pujada.

Des del Camí de la Senyora seguim fins el Camí dels Monjos , bastant planer i 35’ més.
Al Camí dels Monjos, són les 12h.

Del Camí dels Monjos a Can Pobla, són 15 minuts.

NOTA: Can Pobla. Sota mateix de la Mola, masia del començament del segle XX aixecada per Antoni de Quadras, aleshores propietari de la muntanya i del monestir i primer Comte de Sant Llorenç del Munt; la capella manté l'antic culte a Sant Esteve.

De Can Pobla a Can Robert , són 30 minuts.
Arribem a Can Robert a les 12h45’.

RESUM:

Segons el GPS, hem fet 9,43 Km, amb un temps que inclou TOT EL QUE NO ÉS MOVIMENT de 4h15’.

Hem pujat i baixat uns 650 metres.

La velocitat mitja ha sigut de 2,12 Km/h i la máxima de 8,1 Km/h.

EXCURSIÓ MOLT DURA PER MI, EN AQUETS MOMENTS. EM FALTA FORMA. LES PUJADES EM “MATEN”

EL QUE ÉS LA PRÒPIA EXCURSIÓ UNA MERAVELLA:
A part dels paisatges, hem vist 2 forns de calç molt malmesos, les tombes de Can Robert i 2 avencs.
D’edificis: Santa Agnès en runes, Can Pobla amb la Casa Senyorial del Comte Antoni Quadras i Can Robert en runes

FEM CULTURA:

-ERMITA (ANTIC CONVENT) DE SANTA AGNÈS.
L'Ermita de Santa Agnès és un dels vestigis arquitectònics al parc de Sant Llorenç del Munt que avui dia perduren.
És a la Canal de Santa Agnès per la cara nord de la Mola a uns 900 metres, aproximadament, sobre el nivell del mar.
En un passat va ser un convent de dones religioses encara que poc se sap de la congregació a la qual pertanyien.
Com a punt ressenyable trobem unes basses a l'interior de la cova que podien haver servit safareigs de l'època, i la seva capella d'estil romànic.
Aquesta capella com diem romànica, va ser reconstruïda a l'època gòtica en forma d'una petita nau de volta apuntada que a la part de la capçalera aboca a la roca viva, deixant un espai excavat on hi havia en el seu dia un altar.
Es troba documentada la existència de l'Ermita des del segle XIV i se sap que varen realitzar-se cerimònies fins entrat el segle XVIII.

-CAN POBLA
Can Pobla, sota mateix de la Mola, masia del començament del segle XX aixecada per Antoni de Quadras, aleshores propietari de la muntanya i del monestir i primer comte de Sant Llorenç del Munt; la capella manté l'antic culte a Sant Esteve.

-LA NECRÒPOLIS MEDIEVAL DE CAN ROBERT I ALTRES.
El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt és ric amb troballes arqueològiques. La gran quantitat de coves, han donat molts materials d'època prehistòrica.
D'època ibèrica no s'ha trobat cap poblat però si ceràmica, d'època romana tenim la vil.la de Can Solà del Racó.
L'època medieval és la que ens ha deixat mes restes: El Monestir de Sant Llorenç, el de Sta..Agnès, camins, masies i necròpolis.
En tota la serra s'han trobat algunes necròpolis tant romanes com medievals.
La més important potser és la de el Coll d'Eres on van trobar una sivella visigòtica.
La necròpoli està datada entre els segles V i VIII, i consta d'una sèrie de tombes rectangulars amb unes lloses planes clavades a terra.
A prop de la balma de La Porquerissa es van trobar 3 tombes. Als Obits també s'han trobat mes tombes.
La necròpolis de Can Robert està formada per 7 tombes.
També, es van trobar dos fragments d'os que sortien de terra.Tenien tota la pinta de ser els fèmurs.