Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

miércoles, 23 de septiembre de 2015

Excursió per algunes Fonts de Rellinars i Balma de l'Andaló.










Excursió per algunes Fonts de Rellinars i Balma de l'Andaló.

INTRODUCCIÓ:

És el primer dia de tardor, 23/9/2015.
El recorregut està dintre del Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.


Surto de casa meva a Terrassa a les 10h20’.
 

Haig d’agafar la carretera de Rellinars (B-122). Del parquing de casa meva fins el Km 13,6 de la carretera de Rellinars , punt d’inici de l’excursió, hi ha 15,1 Km i 25’.

Mentre vaig cap el Km 13,6, entre el Km 10 i el 12, espectaculars vistes de les Muntanyes de Montserrat, SENSE GENS DE CALITJA.
Faig 4 o 5 fotos.


ITINERARI A PEU:

1.Font de Carlets.
Arribo al Km 13,6 a la dreta hi ha una pista que agafo i deixo el cotxe en una esplanada on hi ha un Camp de Tir.

Començo a caminar a les 10h50’.

Segueixo la pista ampla que baixa fins la Riera de Rellinars completament seca, tret d’algún bassal d’aigua. En 15 minuts, ja sóc a la Font dels Carlets, a mà esquerra de la pista. Més o menys, hi ha 1 Km.

La font, ni el més mínim rajolí d’aigua (font que habitualment raja). La riera sembla un desert i fa calor.
Es pot anar amb cotxe fins la font , però: no anem a caminar ?. Doncs a peu.


Des de sempre ha sigut un lloc de reunió de la gent, per menjar o per omplir garrafes de la seva aigua que surt d’entre unes llesques de roques.
POSARÉ UNA FOTO D’INTERNET DE LA FONT DELS CARLETS, RAJANT AIGUA ABUNDANT.

2.Font del Conill
Des de la Font dels Carlets, traspasso la riera, fa una mica de pujada fins arribar a una explanada. Uns 15 minuts.
Des d’aquest punt, creuem novament la riera per agafar el camí de la dreta que puja al costat del torrent de la Font del Conill, a uns 25 minuts, a la dreta del camí i MOLT AMAGADA , hi ha la Font del Conill.

Camino 50’ (10’ més del que diu la ruta). Conclusió, NO L’HE TROBAT.
 

La primera i única vegada que la vaig trobar, recordo que vaig caminar una mica més d’una hora.

Decideixo no buscar-la per dos motius:
-Seguríssim que no raja.
-La font no és gens maca.


3.Font dels Llaminers
Torno a la riera on hem vist la font dels Carlets, seguint la pista de la font dels Carlets a la Boada, a uns 15 minuts, hi ha la Font dels Llaminers. He caminat uns 35’ i TAMPOC LA TROBO.

Decideixo continuar per la pista ampla per veure on em porta.
 

Avui no és el meu dia de fonts , però la decisió de seguir pista amunt, m’ha donat una enorme alegria (he caminat més del previst) i posterior sorpresa.

M’he trobat amb unes vistes paronàmiques EXCEPCIONALS:
-Castell de Bocs.
-Paller de Tot l’Any i Castellsapera.
-Muntanyes de Montserrat sense calitja.


Decideixo continuar pista amunt, faig uns 30’ més de pista i SORPRESA, indicador de la BALMA DE L’ANDALÓ i la balma a 5 minuts. Havia sentit a parlar d’aquesta balma.

He quedat bocabadat, una meravella. Després de la Balma de l’Espluga, és la més maca que he vist.

Ara amb toca la tornada, per sort quasi tot baixada menys des de la font dels Carlets al cotxe, uns 20’.

RESUM FINAL:
Només he fet un tros de l’exursió prevista (una tercera part), la resta sorpresa de les agradables.

En lloc de caminar 2h30’, he caminat unes 4 hores.

HE GAUDIT MOLTÍSSIM.

Jordi
23-9-2015

No hay comentarios:

Publicar un comentario