martes, 12 de enero de 2016

LES SEPULTURES DE LES ROQUISSES i 4 fonts.

LES SEPULTURES DE LES ROQUISSES i 4 fonts. P.N Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

La Saiola
Està situada a la dreta del camí que baixa paral·lel al torrent de la Saiola, és una surgència natural intermitent que només raja en períodes de molta pluja, a vegades es perllonga per més de tres mesos. A la tardor de 2004 es van realitzar dues exploracions, de la SIS (Secció d’Investigacions Subterrànies) del C.E.T. que van permetre arribar al final de la cavitat amb un recorregut de 85 m.

Les Sepultures de les Roquisses
Aquestes sepultures estan situades al terme de Rellinars, molt a prop del Torrent de la Saiola i la surgència de la Pedregosa, s’anomenen de les roquisses per ser el nom de la carena on es troben les tres tombes: aquesta necròpolis fou descoberta a principis dels anys setanta, consta de tres sepultures de lloses en molt mal estat de conservació, foren visitades i estudiades per primera vegada per un equip del C.E.T dirigit per l’arqueòleg Sr. Ramir Masdéu.

Font del Trull
Es troba al costat dret del torrent de la Saiola. És una font de dipòsit amb una bonica arcada de pedra obrada.

Font de Carlets
Està situada a la riera de Rellinars entre la confluència del torrent de la Boada i el de la Saiola. Broll abundantísim d’aigua que surt d’una escletxa a la roca.

Font del Conill
Està situada al torrent del Conill, font de dipòsit amb un bon raig d’aigua fresca.

ITINERARI:

Iniciem el recorregut al km. 9’9 de la carretera de Terrassa a Rellinars conegut com el coll d’en Tropes, on deixarem els cotxes aparcats.

Continuarem pel camí carreter que surt direcció Nord que ens portarà directament a la Casa Nova de l’Obac i la casa de la Pastora.
Just al costat de l’era el camí es bifurca, nosaltres continuarem pel de l’esquerra, el camí és ample i asfaltat. 600 m. més endavant arribem a la Casa Vella de l’Obac.

Un cop visitada la casa hem de desfer el camí 50 m. fins a recuperar la pista forestal, continuarem direcció Nord passant per sota la Casa Vella fins arribar al Collet dels Pals.

Un bon punt per esmorzar i un mirador natural amb vistes de Montserrat i el Paller de tot l’any. Just a la dreta del Collet surt un corriol de forta baixada que ens servirà de drecera, un cop retrobada la pista avancem 50 m.

El camí es bifurca. El de la dreta porta al mas de la Calsina, continuem a l’esquerra tot de baixada, fins a trobar un indicador del parc amb el nom de la font de la Saiola. La font es troba en un clot entre roques al torrent del mateix nom, només raja en temps molt plujosos.

Un cop visitada la surgència seguim baixant per la pista. Quan portem 800 m. caminats hem d’estar alerta: unes fites ens indicaran el camí de les tombes, hem de baixar fins a la riera, que s’ha de travessar, seguir 150 m. per un corriol que ens menarà al peu de les sepultures (411655 E – 4610023 N(439).

Reprenem l’excursió desfent el camí fins a retrobar la pista principal, seguim direcció Ponent, 430 m. més avall a la dreta del camí, en un racó amagat de la riera, hi ha la font del Trull. Una font molt bonica amb dipòsit gran d’aigua.

Continuem la caminada avall: hem de travessar la riera de la Barbotera.

Deixem a la dreta el camí que puja a la Boada i al coll de Correu, seguim en direcció contrària fins a la font de Carlets.

Un cop visitada la font, hem de recular 100 m. pel camí principal fins a arribar a un petit corriol que surt a la dreta, tornem a travessar la riera on comença el camí carreter amb forta pujada, per continuar amb petits repetjons fins a la font del Cau del Conill.

La font es troba sota una alzina morta que està a la llera del torrent. Tornem al camí principal, sempre hem d’anar pujant. 300 m. més amunt a mà dreta arrenca un corriol que ens portarà dalt el camí asfaltat de la Casa de la Pastora i al Coll d’en Tropes.

FITXA TÈCNICA:

-Recorregut: 10,2 km.
-Desnivell: +258 m -258 m.
-Temps de marxa: 3 hores.
-Dificultat: BAIXA.
-Recomanacions: portar roba i calçat adequat, pals per caminar (opcional) beguda i un bon esmorzar. Molt important: Cal que tingueu la llicència/assegurança federativa. En cas contrari, heu de contractar l’assegurança temporal al punt d’atenció al soci (2 euros per dia).