miércoles, 16 de agosto de 2017

Casa de l'Obac - Font de la Portella i la Calsina (P.N. Sant Llorenç del Munt i l'Obac).

Fins la Font de la Portella he fet l'excursió, potser 6 vegades i de la Font de la Portella a la Calsina, una vegada,

Excursió fàcil per la zona de l’Obac ideal per fer amb nens un diumenge al matí.

Sortim des de la Casa Nova de l’Obac per un camí asfaltat i ven senyalitzat.

Passem primer per la Casa Vella de l’Obac (l'Obac Vell) on acaba l’asfalt i, està habilitat per anar-hi en cadira de rodes.

Continuem per un camí amb molta vegetació en direcció a la font però abans, a l’esquerra, trobem el Pou del Glaç i, més endavant, el Turó Roig.

En aquest tram del camí podem veure al fons el Paller de Tot l’Any de 818 m i més a la dreta la Roca Salvatge de 777 m amb una orografia molt típica de Sant Llorenç i la Serra de l’Obac.

Arribem a la Font de la Portella en una zona molt obaga amb una vegetació molt variada amb plantes difícils de trobar en altres indrets com el boix grèvol (recordeu que esteu a dins del parc i no es pot tocar res).

FINS AQUÍ ES POR FER EN 1 HORA L'ANADA I 45' LA TORNADA.

SI VOLEM SEGUIR FINS LA CALSINA:

A partir d’aquí, baixem en direcció a la Calsina (masia en ruïnes) per un camí no tant clar com el que ens ha portat fins a la font (cal estar pendent del GPS).

Un cop arribem a la Calsina, el camí s’eixampla i comença la tornada al punt d’origen que serà tota l’estona de pujada per la zona del Collet dels Pals.

LA RUTA SENCERA, ANADA I TORNADA, DES DE LA CASANOVA DE L'OBAC A LA CALSINA PASSANT PER LA FONT DE LA PORTELLA SÓN UNES 2 HORES I  30 MINUTS.

EL RECORREGUT TOTAL ÉS DE QUASI 6 KM.