jueves, 17 de agosto de 2017

Coll d'Estenalles - El Montcau - Coll d'Eres - La Mola.

Coll d'Estenalles - El Montcau - Coll d'Eres  - La Mola.

DADES:

-Quilómetres = 12,80 Km

- Temps amb parades = 5 hores i 30 minuts,

-Circular amb dificultat tècnica fàcil.

-Altitud màxima = 1.087 metres

-Altiud mínima = 845 metres

RECORREGUT:

Sortim  del pàrquing del Coll d'Estenalles (867 m),  on hem deixat el cotxe, venint de Matadepera.

Inicialment, prenem el camí asfaltat en pujada, amb molt bones indicacions de la ruta, possibles variants i el perfil de la mateixa, per de seguida, passar a pista.

En breu, trobarem un camí que es desvia a mà esquerra i que també, ben indicat, ens indica la direcció cap el Pic de Montcau.

És un camí ben definit, moltes vegades amb cordes a cada costat, i amb una pujada moderada que ens porta al cim del Pic de Montcau, a 1.056 m.

Hi ha molt bones vistes des del cim on, des de la taula d'orientació del Centre Excursionista de Terrassa, podrem veure un munt de poblacions i d'altres pics i muntanyes.

Seguirem la ruta, baixant per l'altra vessant del Montcau en direcció al Coll d'Eres ( 942 m ), des d'on iniciarem la pujada per tota la Carena del Pagès fins a La Mola.

Per la carena, anirem passant per La Carbonera, el Collet dels Tres Termes, pel Turó del Boc i pel Morral del Drac, on trobarem una curiosa pedra amb una gran escletxa.

Passarem entre la Cova de l'Alzina i la Cova de la Sargantana per finalment prendre l'últim tros de carena que ja ens durà fins al cim de La Mola, a 1.103 m.

Al cim del La Mola hi trobarem el monestir romànic de Sant Llorenç del Munt i .......... un restaurant que satisfarà i reposarà les vostres energies .........

Tenen diversos menus amb carns i verdures a la brasa.

Per tornar, descendrem per tota la carena que haviem fet i en arribar al Coll d'Eres, ja no pujarem al Montcau i seguirem per la pista que queda a mà esquerra i que ens durà fins a l'inici de l'etapa, al Coll d'Estenalles