miércoles, 14 de marzo de 2018

Des de Sant Celoni a La Vall d'Olzinelles i Montnegre.

DADES BÀSIQUES:

- 29,38 km

-Circular: Sí

-Altitud màxima = 791 m

-Dificultat tècnica : Moderada

-Temps = 8 hores 22 minuts

DESCRIPCIÓ:

Ruta fàcil, ben senyalitzada en la seva major part.
L'he qualificat de moderada per la seva longitud però no presenta cap dificultat tècnica ja que discorre per pistes forestals i sendes amples.

ITINERARI:

Comença a l'estació de RENFE de Sant Celoni.

Sortim al carrer i girem cap a l'esquerra pel carrer Mossèn Cinto Verdaguer.

A la primera bifurcació que trobem, girem a l'esquerra per poder passar per sota de les vies del tren i la carretera C-35 pel pas adequat fins arribar al centre comercial Atrium.

Si anem amb cotxe opcionalment podem aparcar al pàrquing del centre i començar la ruta des d'aquí.

Arribem a Can Draper.

Des d'aquí també es pot començar la ruta ja que disposa de pàrquing ampli.

També comença la senda local SL-C-79.

La seguim fins a l'Església de Sant Esteve d'Olzinelles.

Passarem en primer lloc per un Pou de Glaç.

Seguirem per la zona dels Pollancres, la Font del Rector al costat de Sant Esteve.

Aquí deixem el SL i a partir d'aquí cal seguir el track ja que seguirem la ruta per pistes forestals sense senyalitzar amb molts camins que es creuen.

Ens desviarem una mica del camí per veure el Roure del Quintà.

Seguirem en contínua i empinada pujada fins a trobar el GR-92 que seguirem cap a l'esquerra.

A prop apareix la GR-83 que la seguirem juntament amb la 92.

Uns kms més endavant ens creuarem amb el GR-5.

Seguirem el GR-92 fins arribar a Sant Martí de Montnegre.

Després de visitar l'ermita tornarem per agafar el GR-5 de tornada.

En algun punt la deixarem per tornar a agafar-la més endavant passant per Can Bosses, Can Rusques.

La tornarem a deixar més endavant i anirem per corriols fins a tornar a agafar el SL-C-79 de tornada a Can Draper i des d'allí a l'estació de RENFE de Sant Celoni.

FEM CULTURA:

1. - Sant Esteve d'Olzinelles

Sant Esteve d'Olzinelles és una església de Sant Celoni (Vallès Oriental) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Descripció

És un edifici religiós amb una façana de l'any 1786. És de paredat, arrebossada i emblanquinada. A la portada hi ha una porta rectangular, amb motllura de petites dimensions. Al damunt hi ha una cornisa i un arc ressaltat, formant un frontó, decorat amb una creu senzilla en el centre. Hi ha un ull de bou amb la data de 1786 a sota. El campanar presenta espadanya, amb dos arcs de mig punt. L'interior té una sola nau, amb volta de mig punt i tres trams. Sembla que el segle XVII es va reformar. Té un absis circular.

Història

Documentada des del 1083. es desconeix la data de construcció però guarda encara alguns dels elements romànics de l'època, l'actual és quasi tota de la reconstrucció de 1786. Al costat hi ha la rectoria de Sant Esteve d'Olzinelles.

2. - Sant Martí de Montnegre

Sant Martí de Montnegre és una obra de Sant Celoni (Vallès Oriental) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Edifici religiós de paredat, arrebossat i emblanquinat. Té un campanar rectangular, amb quatre buits per a les campanes, de mig punt, sobre cornisa senzillesa, que divideix els dos cossos.

Hi ha una altra cornisa sobre els buits i, encara al damunt, uns merlets (estil català). Corona la torre un cos piramidal. La portada és d'arc rebaixat i amb motllura seguida entre els muntants i de l'arc.

Hi ha un ull de bou construït l'any 1610. És d'una sola nau i amb quatre trams de volta de mig canó. Absis, volta de mitja taronja. Parets de paredat i voltes de ciment.

Montnegre és esmentat el 1022 i l'església fou inicialment la del Castell de Montnegre, centre d'una extensa jurisdicció que comprenia a més Fuirosos, la Batllòria i Gualba.[

Fins al 1867 va dependre d'ella la Batllòria, i tenia com a sufragània a la parròquia de Sant Cebrià de Fuirosos.

Se sap que l'any 1379 fou reparada. Igualment els anys 1737, 1739 el visitador constata que cal fer reparacions importants.

L'any 1776 el bisbe Gabino de Valladares va visitar l'església parroquial que es construí.