miércoles, 14 de marzo de 2018

Travessa per la serra del Corredor.

Aquest itinerari entre Arenys de Munt i Llinars del Vallès recorre els paisatges boscosos dominats principalment per la surera: són els paisatges del Parc Natural de Montnegre i el Corredor.

El recorregut està pensat perquè s’hi pugui utilitzar el transport públic.

ITINERARI

Arenys de Munt - Santuari de Lourdes - Font de l’Aigua Roja - Creu de Rupit - Santuari del Corredor - Font del Grèvol - Sant Andreu del Far - Llinars del Vallès.

Dificultat: Alta

Distància: 17 km

Desnivell: 537 m

Durada: 4 h i 30 min (sense comptar parades)

Com arribar-hi:

Arribem a la població d’Arenys de Munt i pugem per la riera de Sobirans que travessa per dintre del municipi, única sense asfaltar en tot el Maresme.
A finals de març 2018, estarà asfaltat des de Bankia fins la Plaça de l'Església i abans de juliol, el tram Plaça Església fins el Pont de la Riera.

Veiem la parròquia de Sant Martí, del segle XVI la nova esgésia, bastida sobre una d’anterior romànica (documentada l'any 878) . Com a curiositat, cal destacar la porta de fusta amb ferradures incrustades com a ofrenes al sant protector dels cavalls.

Sortim del nucli urbà entre conreus i, en poca estona, arribem a l’ermita de Lourdes.
Hi ha un restaurant on es menja molt bé i no és car.
Si ens fixem en el terra, constituït per sauló, material produït per l’erosió del granit, hi trobem petjades de senglars.

Entrem a dintre del Parc Natural de Montnegre i el Corredor.

Passem sota un pont i comencem a pujar entre pins, alzines i sureres a on possiblement se’ns pot creuar algun ocell de tonalitats blaves, el gaig. Remuntem al costat d’un torrent amb vegetació de ribera: avellaners, falgueres aquilines, esbarzers...

Deixem camins a ambdós costats i arribem a la font de l’Aigua Roja.
Més amunt, arribem en una pista perpendicular que prenem a l’esquerra, passem unes runes i ja som al nus de camins de la creu de Rupit (horrorosament lletja, fa fàstic).
El nom fa referència al pit-roig, un petit ocell anomenat així per aquestes contrades i bona part del país.

El camí de l'exili:

Pugem seguint les marques del GR 83, que rememora el camí de l’exili fins a França produït a les acaballes de la guerra civil, a la vegada que contemplem Montnegre i el turó de Céllecs.

L’abandonem una mica després i anem seguint els indicatius cap al santuari, fins arribar en un corriol marcat amb fi tes que ens surt a l’esquerra, que ens durà sobre granit i per un ombrívol bosquet fins al santuari del Corredor, situat en un ampli prat, amb el centre d’informació del parc i un restaurant.

A continuació, agafem el GR 92, i baixem per un corriol boscós, passem una pista i trobem un corriol al costat d’un pal metàl·lic que ens durà fins a la font del Grèvol.

Retrocedim i continuem seguint les marques que ens duran a l’àrea d’acampada del Corredor.

Alternem trossos de pista i corriol fins a arribar a la creu i l’ermita de Sant Andreu del Far amb el restaurant Can Guinart adossat.

Fem un trosset més de pista fins a trobar dos camins a la dreta amb cadena, agafem el segon i poc després girem a l’esquerra en baixada.

Seguim unes marques grogues als arbres fins a arribar en una zona oberta amb vinyes i vistes del Vallès.

Hem d’estar molt atents al marcatge que ens durà, passant sota les carreteres, a Llinars del Vallès, on agafem el tren de tornada.