miércoles, 18 de junio de 2014

CIMS DE MONTSERRAT. 'Miranda de Sta Magdalena 'i 'Roca de St Salvador'.

Aquesta ruta  comença des de l’aparcament del Monestir. Al mateix aparcament agafem el camí del Magnificat o dels degotalls. Anem trobant alguna pintura del PR- C 19.
Aquest punt, també és l’inici del Camí de Sant Jaume que comença a Montserrat. Quan portem uns nou-cents metres, no fem cas de les pintures i agafem a la dreta un senderó que acaba entroncant amb un que puja de la carretera per unes curtes escales de fusta ( punt alternatiu d’inici). Anem a l’esquerra i de seguida trobem un tronc indicador.

Deixem el camí que duu al Monestir i seguim les indicacions de la Canal del Pou del Gat. Fins ara havíem anat de passejada. La canal exigeix posar mans i cames en diversos llocs. També hi trobem un curt pas, estret i un pel aeri, on una corda ens ajuda a superar-lo. Un tranquil tram amb llaçades ens duu a entroncar amb el camí de l’Arrel ( PR-C 19 ). Anem a l’esquerra i pugem anem pujant suaument fins a trobar un tronc indicador de la Trinitat. Hem arribat al pla de la Trinitat.

Anem a la dreta i de seguida arribem a les ruïnes de l’ermita. Planegem una estona pel PR fins anar a la dreta en direcció Sant Salvador. Ara el pendent creix. Uns bonics revolts ens duen fins les poques restes de l’ermita. Desfem el corriol d’aproximació per tornar al camí que seguim uns dos-cents metres fins trobar a la dreta un corriol que puja al Cim de la Roca de Sant Salvador. El pas es va complicant, el terreny és molt rocós, alguna fita ajuda. Cal posar les mans en un tram amb fort desnivell. Aquí fem dos grups, els valents que segueixen i els més assossegats que ens parem.

Per assolir el 100 Cims de l’Elefant encara cal superar una escletxa molt estreta i estar a la guaita pel fort vent que avui feia. Les fotos fetes ens mostren les espectaculars vistes des del cim. Un cop agrupats desfem fins el camí. Davallem una estona molt suaument fins arribar al encreuament del Coll de la Canal Plana on anem a l’esquerra i seguim baixant fins sortir al Camí Vell de Sant Jeroni. Anem a la dreta fins el proper Pla dels Ocells . Ara tenim dues opcions, agafar el pas del trencabarrals o la drecera que ens puja al Camí nou de Sant Jeroni. Escollim la segona i entronquem amb l’ample camí. Anem a l’esquerra direcció Monestir. Caminem, quasi podríem dir passegem, per aquest bonic camí. Voregem la Gorra Frígia i les Tisores. Quan trobem un tronc indicador de Santa Magdalena, anem a la dreta i comencem a pujar de nou. Unes escales, bastant ben conservades, ens ajuden a salvar el desnivell. En arribar a un collet anem a la dreta. Unes poques llaçades ens duen a les restes de l’ermita.

Seguim per un corriol amb fites per assolir el 100 Cims de la Miranda de Santa Magdalena . Des don gaudim d’unes vistes espatarrants del Baix Llobregat. Davallem pel senderó que duu a Sant Onofre que deixem per anar a l’esquerra i agafar unes escales molt malmeses però amb unes cordes que fan de passamans que ens duen al camí de Sant Joan. Anem a l’esquerra per l’ample camí fins al Pla de les Taràntules. Just per davant de l’entrada del funicular agafem un altre cop el Camí Nou de Sant Jeroni que seguim uns pocs metres fins trobar un indicador del PR-C 19 que tornem a agafar anant a la dreta. Ara anem perdent altura per un tram ben ombrívol i de fàcil petjada.

Creuem una riera on hi ha un petit gorg i arribem a les ruïnes de l’ermita de Santa Anna des don tenim una magnífica visió de les tisores i la Gorra Frígia. Entronquem amb el Camí Vell de Sant Jeroni. Seguim davallant suaument per un tram amb moltes escales.

Passem per l’estret i curiós Pas dels Francesos. Més esgraons i arribem al pla del Monestir. En pla turístic ens apropem a la abarrotada plaça del Monestir. Després de les fotos i la visita a l’església anem  fins a l’aparcament on teníem el cotxe.

Nota : Un cop arribats al pla de les Taràntules, hi ha l’opció de baixar al Monestir pel camí de les Ermites i el de Sant Miquel. Una opció més “turística” però menys senderiste.