lunes, 29 de febrero de 2016

Aiguamolls de l'Empordà.

Aiguamolls de l'Empordà. (Castelló d'Empúries, l'Alt Empordà).

Excursió clàssica però sempre interessant i bonica. Al voltant de març, en general, s'hi poden veure un grapat d'espècies d'aus diferents i de totes menes. Amb sort també, alguna daina.

LA RUTA - FITXA TÈCNICA :

-Quilòmetres: 8,0

-Desnivell: inapreciable.

-Durada: 3h al matí i 2h a la tarda.

-Dificultat: baixa.

-Circular: no.

-Senyalitzada com a Itineraris 1 i 2 dels Aiguamolls. També com a part del GR-92, marques blanques i vermelles. En aquest sentit no té cap dificultat. TRACK Wikiloc

-Inici al Portalet (centre d'informació del Parc Natural).

ITINERARI:

Marxem a les 8h de Terrassa. Comencem a caminar a quarts d’onze, avui a un altre ritme, amb la intenció més d’anar a veure ocells que de caminar.

I ara, aquesta època, és una de les millors, a més de les espècies que s’hi poden veure tot l’any, si tenim sort encara se’n poden veure algunes d’hivernants que encara no ha marxat, més algunes de les estivals que ja han arribat, i també algunes que només estant de pas, de l’Àfrica cap al nord o el centre d’Europa.

Fem el recorregut típic, resseguint tot els aguaits que anem trobant (amb diferent sort).
A més, el dia acompanya força, fa sol i la temperatura és agradable (fins i tot una mica fresca).

Pugem, també, a les torres del mas del Matà, amb unes vistes sempre magnifiques (dels Aiguamolls, la badia de Roses, la plana empordanesa i, si el dia acompanya, del Canigó.

Dinem en un dels aguaits més propers a la platja de can Comes, generalment menys freqüentats i molt més tranquils, per desfer al camí cap al cotxe, parant-nos una altra vegada a pràcticament tots els aguaits. La intenció era, també, passar el dia aquí. Mica en mica, anem afegint algun ocell més a la llista.
A mitja tarda i a l’últim aguait tenim una sorpresa inesperada, tot i que una mica lluny, podrem veure algunes daines, més esquerpes que fa uns anys en què es deixaven veure més fàcilment.

Marxem cap a casa a mitja tarda contents, al final la llista d’ocells és prou llarga: rossinyol bord, estornell, cadernera, garsa, martinet blanc, esplugabous, bernat pescaire, agró roig, agró blanc, flamenc, cigonya, capó reial, gamba roja, becadell, cames-llargues, corriol petit, fredeluga, cabusset, cabussó emplomallat, gavina vulgar, gavià argentat, corb marí, fotja, polla d’aigua, arpella, oca vulgar i ànecs collverd, cullerot, blanc, cuallarg, griset, piulaire, xarrasclet (i algun altre que segur que em deixo).