jueves, 3 de marzo de 2016

Ruta de les Ermites . (Collbató i Monistrol de Montserrat).

Caminada que recorre un bon grapat de les ermites que es troben a la muntanya. Amb un interès relatiu, el que si val la pena és el paisatge i les vistes durant tot el camí. A més, amb una mica de sort, podrem gaudir de la seva fauna (com les cabres salvatges) i flora.

LA RUTA - FITXA TÈCNICA :

-Quilòmetres: 14,3 (es pot allargar o escurçar).

-Desnivell: 1000 m.

-Durada: 5 h (amb parades).

-Dificultat: mitjana

-Circular: Si.

-No senyalitzada com a tal (tot i que moltes parts coincideix amb GRs, PRs o hi ha marques grogues). Cal ressenya, mapa o TRACK Wikiloc.

Per escurçar-la es pot partir en dos (la placera de Santa Anna com a punt divisori). També es pot escurçar si en lloc de baixar a la Santa Cova es puja pel camí de les Ermites. Una altre opció és pujar amb cremallera fins al Pla de les Taràntules.

Per allargar-la es pot passar pel camí de Sant Jeroni (tal i com vam fer nosaltres) i fins i tot pujar al cim.

ITINERARI:

Comencem a caminar a les 10h.

D'entrada baixant fins a la Santa Cova (on es va trobar la Mare de Déu de Montserrat, al segle IX).

Anem resseguint la muntanya per la seva vessant sud-est. Aquí les primeres sorpreses, la primera un pit-roig molt més confiat de l'habitual... es passeja a mig metre nostre sense immutar-se! La segona brucs d'hivern i fuixardes florides (dues plantes que ho fan en aquesta època). Sempre m'agrada trobar flors... i és que ja tinc ganes de primavera!

Tornem a pujar, per baixar una mica fins a l'Ermita de Sant Miquel.

Una mica de pujada més i un bon tros més o menys planer fins a les ermites de Sant Onofre, Sant Joan i santa Magdalena. La veritat és que les ermites no tenen massa interès (almenys per mi), però al paisatge per arribar-hi i les vistes que anem veient pel recorregut són espectacular.

De Santa Magdalena enllacem amb el camí de Sant Jeroni... i ens equivoquem.

En lloc de baixar fins al Pla de les Taràntules i anar fins a Santa Anna, pugem fins a trobar el camí que puja pel Pas dels Francesos, per on baixem... fins a Santa Anna (això suposa allargar la caminada uns tres kilòmetres, error que no apareix a la fitxa tècnica de més avall).

Un cop a Santa Anna deixem el camí a Sant Jeroni (pel Pas dels Francesos), per fer una altre ruta circular per més ermites (per si no anem prou tard): Sant Benet, Sant salvador, la Trinitat i Sant Dimes. Més o menys boniques, però amb escàs interès. Com en les primeres, però, el paisatge i les vistes valen molt la pena.

Aquí comencem a notar el cansament i la baixada per la canal del Coll del Gat se'ns fa una mica dura (tot i que tampoc és complicada).

Al voltant de Sant Benet, tercera sorpresa del dia: un ramat de cabres salvatges pastura tranquil·lament a pocs metres (llàstima que al mig del bosc tancat... i sense prou llum per fer fotos acceptables... un altre dia serà).

Comptàvem fer uns deu quilòmetres i entre una cosa i l'altre n'haurem fet entre 18 (segons el Google Earth) .

Comptàvem ser a casa per dinar i arribem al cotxe gairebé a les cinc... només havent menjat una poma i el parell de mandarines que portava per esmorzar.

La caminada, però, ha valgut molt la pena.