Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

jueves, 26 de mayo de 2016

Banyuls de la Merenda – Cervera. La Costa Vermella.








Banyuls de la Merenda – Cervera. La Costa Vermella.

La Costa Vermella sembla la continuació més lògica. Per començar, aquest bonic tram, poc urbanitzat i ple de cales tranquil·les i penya-segats. Camí ben marcat i condicionat.

LA RUTA - FITXA TÈCNICA:

-Quilòmetres: 11,5 (només anada).

-Desnivell: ± 500 m.

-Durada: 7h amb parades

-Dificultat: baixa (atenció a la calor a l'estiu i el vent).

-Circular: no

-Senyalitzada amb marques grogues a partir de la depuradora de Banyuls. Inici a Banyuls (només cal seguir el carrer, camí més a prop del mar). Entre Banyuls i Cervera hi ha tren (Sncf), no molt nombrosos, i bus.

ITINERARI:

Marxo a ies 7h de Terrassa, cap a França. Un parell d’hores de cotxe. Arribo a Cervera cap les 9h tocades.

Aparco i vaig a buscar el tren, encara m’hauré d’esperar uns vint minuts. Surt puntual (és de SNCF), i en deu minuts sóc a Banyuls.

Entre una cosa i una altra, doncs, començo a caminar cap a les 10h.

Faig  la primera parada a Banyuls mateix, a l’aquari del laboratori Aragó (una mica antic, comparat amb d’altes, però amb una molt bona i representativa col·lecció de peixos i invertebrats autòctons de la zona).

Total, que, ben mirat, començo a caminar cap a les 11h.

La idea, com sempre, és parar-me a banyar de tant en tant. Per sort o per desgràcia, però, bufa força vent (que m’empiparà bastant a l’hora de fer fotos a les quatre flors comptades que trobaré). M’anirà bé a l’hora de caminar, pràcticament no passaré calor, però a l’hora de banyar-me, també serà un “problema”, la mar està moguda i tèrbola i passejaré les ulleres i el tub per res.

Vaig  tirant tirant, gairebé arribo fins a Cervera sense parar (bé, al meu ritme, poc a poc i encantant-me a fer fotos a cales i plantes). Finalment trobo una cala tranquil·la i arrecerada del vent (que ha afluixat una miqueta). Ho aprofito per banyar-me (sense ulleres i tub), eixugar-me al sol.

Dino a la cala un entrepà i fruita. Tinc unes 3h de tornada i 2h de cotxe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario