domingo, 30 de marzo de 2014

EL MONTSENY. SANT MARÇAL – LES AGUDES.

Sant Marçal és un punt estratègic del Montseny . Al costat de la carretera la Taula dels Tres Bisbes , recorda la confluència dels bisbats de Vic , Barcelona i Girona . Molt a prop hi ha la font bona , considerada el naixement de la Tordera , el principal curs fluvial del Montseny . A més és l'inici d'algunes interessants caminades , una d'elles és la pujada a les Agudes .

Distància : 10 km .
Temps : 4h .

Dificultat : Moderada
Desnivell : 600 m .

Recorregut : Iniciem la caminada a l'aparcament al costat de la carretera BV - 5114 . Seguirem l’itinerari E -8 senyalitzat amb color granat que comença al costat d'un mapa del Montseny que ens avisa que es tracta d'una ruta difícil . Baixarem unes escales que ens portaran a la Font Bona, on neix la Tordera . D'aquí hem de dirigir-nos a l'esquerra cap a l'església de Sant Marçal integrada dins d'un conjunt turístic privat .
Seguirem sempre el camí principal i arribarem a una edificació en ruïnes identificada com l' Puig . Continuarem el camí que en aquest tram està ben indicat amb senyals verticals de color verd . Uns 15 minuts després iniciem la pujada amb un fort pendent travessant una preciosa fageda . Hem d'estar atents de no prendre cap desviació equivocada ja que en aquesta zona trobarem diversos camins .
Mitja hora més tard arribarem a l'inici d'una pedrera
que no presenta dificultat per a persones habituades a la muntanya . El pendent es fa més fort i un cop finalitzada la pedrera segueix un tram de camí amb petites grimpades senyalitzat amb marques de pintura vermella . A la part final connectarem amb el camí que prové del Turó de l' Home i la pujada final fins les Agudes que no presenta dificultat .
Aquesta excursió no es recomana a persones en baixa forma física o bé poc habituades a caminar per la muntanya . Encara que no passa per la zona dels Castellets , sí que té una mínima dificultat tècnica i cal una mica de sentit de l'orientació a causa que alguns trams no estan bé senyalitzats . Es desaconsella totalment fer aquesta excursió amb pluja , boira o neu .