domingo, 30 de marzo de 2014

FAIG, SEQUOIES I FONTS AL MONTSENY. SANTA FE DEL MONTSENY – SANTA FE DEL MONTSENY.

Iniciem la caminada a l'aparcament que hi ha a la mateixa carretera, just al davant del Centre d'Informació. Anem en direcció a l'hotel de Santa Fe, deixant a l'esquerra el centre, al jardí del qual tres espectaculars sequoies li donen un aire californià al conjunt. Una mica més enllà un camí a l'esquerra, habilitat per a persones amb mobilitat reduïda, ens porta, en suau descens, fins a la Riera de Santa Fe, que creuem per un pontet de fusta. En aquest punt hem de seguir de front, passant pel costat de l'Escola de Natura de Can Lleonart que ens queda a la dreta.

A partir d'aquí el camí està perfectament senyalitzat amb indicacions de PR-C204. Hem de seguir sempre la pista principal, que després d'un primer tram en què planeja molt aviat comença a baixar suaument enmig de la fageda.

Al cap d'una mitja hora d'haver iniciat al camí, arribem a una bifurcació; hem de seguir el camí que puja (indicadors de PR) i que deixa una mica més avall el mas de Vimeners.

Uns vint minuts més tard arribem al Coll Samola. La pista, ara, comença a baixar, fent un doble revolt esquerra-dreta. Uns cent metres més enllà d'aquest darrer, un indicador ens assenyala, a l'esquerra, un corriol que hem de seguir.

Travessem una pista tot seguint el camí (alguns senyals liles als troncs) fins arribar, més avall, a la pista principal, des d'on podem veure, una mica més avall i a la dreta, el transformador elèctric i la plantació de coníferes que identifiquen el Coll de Te.
Aquesta pista és la que va d'Arbúcies a Santa Fe i en aquest punt fa un revolt de gairebé 180º. Nosaltres l'hem de seguir en sentit ascendent, és a dir, cap a l'esquerra del punt on l'hem assolit. (1) A partir d'aquest punt abandonem les indicacions del PR. El camí va ascendint de manera suau però constant, majoritàriament entre faigs.

Passem per la Font del Conill i, al cap d'una hora i mitja de deixar el Coll de Te, arribem a l'indret anomenat El Convent, a tocar de la carretera de Santa Fe a Sant Marçal. L'indret està precedit per un ombrívol conjunt de coníferes. Al davant de l'edifici hi ha una pedra on indica: "Carretera particular de J. Garolera" i una pista que surt cap a l'esquerra que no hem de seguir. Uns metres més enllà, abans d'un gran faig surt un camí a l'esquerra més o menys ample que és el que ens interessa.

Uns cent metres després d'haver-lo agafat veiem un piló de pedra a l'esquerra, que ens indica que anem pel bon camí. Anem trobant, enmig de la fageda, runes de les edificacions de l'antic campament militar. Si fem el camí quan està el sòl cobert de fullaraca hem d'anar amb compte, perquè el camí té molt de pedruscall trencaturmells. Després d'una mitja hora de camí arribem a una cruïlla de camins, ja a tocar de Santa Fe. Hem de seguir el camí que travessa la riera per un pont de fusta i que s'enfila cap a l'Avet blau. Després d'un gir a l'esquerra, arribem finalment al punt de partida.

Temps total de caminar: 3 hores i quart

(1) Si la seguim en sentit descendent, aviat ens trobem, a l'esquerra, la Font del Prat, al peu d'una edificació blanca. Més enllà travessem un conjunt espectacular d'altíssimes coníferes.

Just quan la carretera gira a l'esquerra (pedra amb inscripció: Carretera particular de J. Garolera, com la que hi ha al Convent), prenem la pista que surt de front, menys fressada, i que en mitja hora ens duu al Torrent de les Truites i la Font de la Marianegra.