jueves, 3 de abril de 2014

ESTANA – PRAT DEL CADÍ.

Aquesta ruta ens porta fins a un dels més bells llocs del parc natural del Cadí - Moixeró : el prat del Cadí , als peus de la gran muralla rocosa . Durant tota la ruta seguirem els indicadors del PRC - 121 , que arriba fins al prat del Cadí i continua fins al coll de la Canal de Cristall .
La ruta comença a la població d'Estana , a la qual arribarem per carretera asfaltada des de Martinet .
A Estana deixarem el cotxe i seguirem el carrer principal del poble cap al sud , deixant els antics rentadors a la dreta.

Després de deu minuts de camí arribarem al coll de Pallers ( 1500m ) , deixarem un camí a la dreta i continuarem recte cap al Cadí . Una mica després arribarem a un altre encreuament en el qual tornarem a seguir recte , fins arribar a una petita pujada .

Aproximadament després de dos quilòmetres de ruta arribarem a Graus de Ricla ( 1630m ) . Després seguirem ascendint progressivament torçant una mica cap a l'oest .

Mig quilòmetre més endavant arribarem al coll de Reineres ( 1702m ) , i un altre mig quilòmetre després al coll Roig ( 1780m )

Un cop recorreguts prop de quatre quilòmetres de ruta arribarem al Prat del Cadí ( 1825m ) resultat d'una morrena glacial de l'última glaciació .

Des d'aquí podem tornar pel mateix camí o continuar pel PRC -121 fins al coll de la canal de Cristall (fort pendent ) .