jueves, 29 de mayo de 2014

CIRCULAR – GUANTA – EL FARELL – PIC DEL VENT.

Sortim des del el cap d’amunt de la urbanització del bosc de Guanta, per agafar una pista que ens portarà fins la carretera de va des de Caldes de Montbui fins El Farell.

Desprès d’uns metres d’asfalt es torna agafar la pista que ens porta fins el capdamunt, fins el Farell. Just davant de la porta de la casa del Farell hi ha un dipòsit d’aigua i el corriol que no esta indicat, neix just a l’esquerra d’aquest contenidor d’aigua.

El camí planeja fins el Pic del Vent, des d’on gaudireu d’una vista fantàstica, sobre les valls de Sant Sebastià de Montmajor i de Caldes de Montbui, des de aquest indret es pot veure en dies clars la silueta de l’illa de Mallorca.

A partir d’aquest punt, comença el descens fins el punt de partida.

A Caldes de Montbui podem visitar: L’Església de Santa Maria, la Font del Lleó, les Termes Romanes, El Remei,…

A Caldes, agafem la carretera de Sant Sebastià de Montmajor, deixem el vehicle a l'alçada del km 2,8 i ja donem inici a la caminada anant a trobar el Camí de la Torre Nova, passem pel davant d'aquesta i anem fent camí per la Baga del Farell fins que quan portem uns sis quilometres i deixats enrere el Hort del Baió sortim a la Riera de caldes a l'alçada de la Resclosa de Les Elies.

Creuem la riera i l'anem resseguint aigües amunt, passem per la casa de Les Elies i sempre caminant a prop de la riera ens arribem al Gorg de Les Elies, malgrat baixar aigua pel salt, trobem el lloc molt desendreçat, amb brutícia i la vegetació descontrolada, a partir d'aquí deixem la riera a la nostra dreta i anem a trobar l'ermita de Santa Mª del Grau on arribem fets vuit quilometres, tampoc la trobem en el seu millor moment, si no es fa res aviat entrara en una fase de deteriorament irreversible, aprofitem per fer una curta parada pel mos matinal.

Reiniciem la caminada, deixem enrere les restes de Can Just, i uns trams per sender senyalitzat i altres per corriols arribem a Sant Sebastià de Montmajor.

Sant Sebastià de Montmajor, al Vallès Oriental, és un poblet de sis habitants en el municipi de Caldes de Montbui al Vallès Oriental. Està situat entre les muntanyes de Gallifa i del Farell.

A Sant Sebastià de Montmajor podem visitar:: L’Església de Sant Sebastíà,

Durada: És difícil de dir , amb la vista a Caldes i Sant Sebastià , unes 5h.