Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

lunes, 4 de agosto de 2014

CAMÍ RURAL. ESPINAVELL – SETCASES ( 29/7/2014 )










CAMÍ RURAL. ESPINAVELL – SETCASES (29/7/2014 )

Sortida a les 15h després de dinar a Les Planes d'Espinavell. Agafo pista tot pujada allá mateix (vaig amb jeep però es pot amb cotxe). Els tres primers km, petits salts del riu Ritort.  Km 4,3 el Comanegra molt lluny i  boscos d'avets espectaculars amb molta inclinació. Km 4,9 i ja veig el Costabona i molt a la dreta el Canigó. No puc descriure la verdor del paissatge. Ja porto, 5,4 Km i segueixo pujant emocionat del que veig. Km 6,8 cabanya de pastor molt ben conservada. A mesura que pujo menys avets i més petits.
Pujant, cavalls i vaques.
Km 9,1 i sóc d'alt del coll.
Hi ha un filat que s'ha de seguir, ja a peu, per pujar al Costabona ( hi he pujat cinc vegades ) Fa bastant de vent i fred. Calculo que estic a uns 1.700 m. Són les 16h10' i començo a baixar en direcció Setcases.
Porto 2 Km baixant (11,1 des de l'inici a Espinavell). El paissatge canvia radicalment, grans boscos d'avets. Segueixo baixant, boscos més planers(podria agafar rovellons però no és el meu objectiu, he fet la pista per gaudir del paissatge).
Km 14,3 ( porto 5,2 Km de baixada i veig els pics Gra de Fajol (el gran i el petit) d'uns 2.700 m i, a la pista ovelles, fantàstic.
Km 14,5 trobo el Mirador de la Baidana a 1.780 m indicació del cartell ( això vol dir que a dalt el coll per pujar al Costabona estava a uns 1.900 metres i no 1.700 que he posat ). Paro i baixo al mirador, veig Setcases al fons i un cartell amb el nom dels pics que es veuen.
Km 16,6 em trobo amb una masia gran.
Km 17,4 un salt d'aigua baixant per un torrent a peu de pista.
Km 17,7 una barraca gran.
Km 19,4 s'ha acabat la pista i sóc a la carretera de Setcases a Vallter 2.000. A la dreta a Vallter uns 7 Km i a l'esquerra a Setcases, 2,3 Km. Jo cap a Setcases. Són les 18h. Total 3h amb jeep per fer 19,4 Km de molt bona pista. He parat molt i he fet 60 fotos preciosas
Excursió excepcional. Sense paraules.

No hay comentarios:

Publicar un comentario