lunes, 4 de agosto de 2014

SERRA CAVALLERA – OGASSA ( 30/7/2014)

SERRA CAVALLERA – OGASSA  ( 30/7/2014)

Sortida de Font Rubí (a 6 Km de Camprodon) a les 10h. Colònia Estabanell (8,4 Km). A la dreta agafo pista cimentada de Serra Cavallera que va fins Ogassa, poble fet pels miners del carbó ( ja fa anys que no queda cap mina en explotació, es pot visitar una mina ).
Km 2,1 Església de Sant Miquel de Cavallera.
Km 2,9 aparco el jeep per anar a veure
 la Torre Cavallera i Mas Pomer (bastant deteriotat però excepcional).
Anada i tornada a peu per veure la Torre Cavallera i el seu bunker són 20 minuts. Segueixo amb el jeep.
Km 5,5 arribo al Pla d'en Plata , gran esplanada amb centenars de vaques i una gran bassa d'aigua. Segueixo direcció Ogassa, porto 1h de pista.
Km 7,7 a la dreta una masia enorme,la Fogonella.
Km 9,0 cartell que diu Comuns de Surroca, és el Coll de la Creu de 1.268 m, dalt hi ha una creu de ferro sobre un pilar de pedra.
Km 9,6 a la dreta desviament que va a 8 masies i al Refugi de Montserrat a la Gran Jaca (3 Km al refugi), hi he anat dues vegades avui segueixo recta direcció Ogassa.
Km 10,0 Església de Sant Martí de Surroca, espectacular i a peu de pista. A l'altre costat hi ha tres masies preciosas.
Km 10,3 a l'esquerra Can Pubill amb la seva font.
Km 11,3 aquí podem dir que acaba la pista cimentada de Serra Cavallera.
Parant molt porto 2,5h.

Ara agafo una altre pista cimentada.

Km 0. Tiro a la dreta per anar a Sant Martí d'Ogassa, a l'esquerra va a Ogassa.

Km 2,0 a la dreta masia El Juncar
Km 2,6 a la dreta la Font de la Dou.
Km 3,0 a la dreta em trobo la masia Bassaganya.
Km 3,7 sóc a l'església de Sant Martí d'Ogassa de segle X. D'allà surt un sender per fer el cim del Taga de 2.035 m, molt eemblemàtic a la zona. L'he fet una vegada i són 2h molt dures, dalt el cim hi ha una creu gegant de color blanc. Al Taga també hi he anat des d'una pista que surt uns 2 Km després de Sant Joan de les Abadesses direcció Ripoll que va al Coll de Jou i allà hi ha el refugi de Sant jordi,  en 1h es fa el cim, si seguim la pista va al poble de Bruguera. Des de Sant Martí d'Ogassa també es pot anar al Coll de Jou
Ara haig de repetir els 3,7 Km per tornar al desviament per anar a Ogassa a dinar a Can Costas. Del desviament a 200 metres trobo l'entrada de la Mina de la Juncadella i un antic Forn de Calç, segueixo cap a  Ogassa i vaig trobant casetes soles i la carretera va per dins un enorme bosc on predominen els faigs, arribo diguem al centre del poble, són 5,2 Km del desviament al restaurant Can Costas.
Són les 14h. Total 3,5h i amb jeep uns 24 Km. Unes 75 fotos.
Faig el menú de cabrit: espàrrecs amb pernil selecte i espatlla de cabrit a la brasa, amb un porró de vi de la casa amb gasosa.
15h30'. Acabo de dinar i no recordo una espatlla de cabrit a la brasa tan bona, el pernil selecte és com el Jordi Pujol , de selecte res de res.
Ara vaig d'Ogassa a Camprodon, per Sant Joan de les Abadesses, són 18 Km i pararé al taller a canviar la bateria i l'oli del jeep, ja que m'estan donant problemes.
Són 16h10', he deixat el jeep al taller, m'han dit que en 1h estaria però sé que seran 2h mínim. Sóc al Caliu fent un gin tònic mentre espero.