Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

viernes, 29 de abril de 2016

Cales de Tossa de Mar.












Cales de Tossa de Mar.

Tram molt bonic, tot i que en algun punt està una mica castigat per les urbanitzacions... segurament, si no fos per això, aquesta part en concret i la seva continuació fins a Lloret, seria un dels més espectaculars de la Costa Brava. La tornada es pot escurçar pel GR, però no val massa la pena.

LA RUTA-FITXA TÈCNICA:

-Quilòmetres: 10,2 (circular). Inici a es cards.

-Desnivell: ± 550 m (aprox.).

-Durada: 3 h.

-Dificultat: baixa

-Circular: si (tornant pel GR-92, marques blanques i vermelles, tot i que no val massa la pena).

-Senyalitzada amb marques blanques (més fàcils de seguir en direcció Tossa). En alguns punts poden ser difícils de trobar, però se'n veuen regularment).

ITINERARI:

Començo a caminar cap a les 10h.

El camí està fresat, però és de sauló i, tot sovint, haig d'anar amb compte a no patinar. De seguida descobreixo unes marques blanques, més pensades per anar en direcció contraria a la que vaig, però m'aniran molt bé, tot el camí.

La primera part, fins a les cales del Llorell és molt bonic, això si, amb pujades i baixades constants, menys planer del que m'imaginava, però val la pena. Pel camí una sorpresa inesperada, es Campanar de ses Alzines (crec, al mapa no veig clar que el nom es refereixi exactament a això), un enorme bloc granític penjant sobre les roques.

Arribo a les cales del Llorell. Són boniques, però les urbanitzacions que les envolten les hi treu molt d'encant.

Com que em fa por que se'm faci tard puja per la urbanització de Cala Llevadó per anar a buscar el GR, sé que no val la pena, però escurçaré la tornada una mica i la faré una mica més suau.
Em torno a quedar amb les ganes d'arribar a cala Morisca... i em torna a quedar, també aquella cosa dintre...

Dos dies després ja hi torno a ser, per sort tinc vacances. Vull acabar el que m'havia proposat amb el temps que m'havia proposat, i ho faré (si no ho fes, tampoc passaria res, però...).


Avui començo a caminar a la urbanització Urbaser/Playa Brava, just on la primera vegada que vaig passar per aquí, hauria d'haver deixat el GR per desviar-me cap a cala Morisca. Un cop aquí recordo que ja em va costar trobar el camí, però el que segur que no vaig veure és el cartell, tant evident, que indica cala Morisca. L'única explicació raonable que se m'acudeix, però, és o que el cartell no hi fos, cosa que no sembla, o que algun cotxe el tapes (perquè si no, no ho entenc).

Baixo, doncs, fins a cala Morisca, molt bonica. Continu fins a les cales de Portopí, pujant muntanya amunt i baixant "rostros" avall (vigilant una mica). D'aquí a les platges del Llorell, per tornar a pujar amunt a buscar el GR i tornar al cotxe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario