miércoles, 7 de mayo de 2014

DEL CASTELL DE TAMARIT A LA PLATJA DE LA MÓRA

Excursió curta, però molt agradable, a la cala Tamarit o de la Punta de la Móra a través d'un tram de costa rocós i de gran bellesa que surt des d'un dels pocs castells vora el mar de Catalunya.

Malgrat el seu veïnatge amb Altafulla -població molt bonica i tan propera que la visita hi és obligada-, Tamarit pertany al municipi de Tarragona.

Se surt del castell de Tamarit. S'hi arriba per l'autopista AP-7 (sortida 45) o prenent des de Tarragona la carretera N-340 cap a llevant seguint les indicacions a la urbanització de la Móra (entre Altafulla i Tarragona). S'estaciona el vehicle a l'esplanada del darrere de la fortificació.També s'hi pot fer cap caminant una mica més de mig d'hora des de l'estació de tren d'Altafulla (es baixa fins a la platja i s'agafa a ponent el camí que la voreja fins al castell).

0,00 km (11 m). Des de l'aparcament del castell, es pren el camí que, resseguint la costa cap a ponent, transcorre pel rocam on s'han format penya-segats. Després de caminar un quart d'hora, s'arriba a un pi envoltat d'unes roques foradades. Ara el camí s'enlaira i, de seguida, s'és a una de les pistes de la urbanització de la Móra (km 0,55, 20 m), una mena de camí de ronda sobre el mar que se segueix durant uns 400 m.

Als 20 min, es deixa aquesta pista i se segueix recte (O) a través del bosc fins a arribar a una petita cala. Tot seguit es puja de nou cap al bosc i s'accedeix al mirador des d'on ja es contempla la cala de la Punta de la Móra (km 1,21, 19 m). Es continua pel bosc durant 5 min més fins a baixar a la platja de la Móra. Per tornar, es desfà el camí.

2,72 km (11 m), 0 h 55 min. Aparcament del castell de Tamarit, punt de partida i final de l'itinerari.

RESUM:
  • Senyalització:Parcialment
  • Temes:Natura | Cultura
  • Distància:2.72 km
  • Tipologies:Rutes a peu en família