lunes, 5 de mayo de 2014

VALL D’HORTA I GRANERA - P.N. DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC.

Sortida de Terrassa , el 4/5/2014, amb una amiga a les 11h . Arribada a la Vall d' Horta ( 25,5 km de corba darrere de corba ) sobre
les 11h 45' .

Visita a les masies més espectaculars a peu : El Marquet de les Roques després La Muntada , anem a la masia de Can Brossa ( restaurant ) sobre les 13h , aperitiu i a les 13h 45’ menjar espectacular.

De primer plat, compartim uns pebrots verds farcits de botifarra i calamar ( tipus canelons però sense beixamel ) amb un timbal de brandrada de bacallà amb albergínia i bolets . De segon la meva amiga , xai a la brasa amb patates fregides i all-oli i jo cua de bou estofada amb bolets al vi negre. Per beure, un vi negre català ( és clar) i dos cafès . Comprem 6 ous de pagès de les gallines del mateix restaurant. Després de dinar ( sobre les 15h ) , la idea era anar caminant a la masia El Romeu , però hi ha canvi de plans , i anem a la masia espectacular de la Roca  a la sortida de la Vall d' Horta, per la direcció d'on veniem.

Després seguim fins a Sant Llorenç Savall ( 1,3 km ) per continuar fins GRANERA ( 13 km ).

La Vall d' Horta i Granera van patir un incendi devastador l'any 2003 , encara es veuen les seqüeles, pocs arbres però molt arbust , de totes maneres poc a poc s'està recuperant i el paisatge és verdós.  Sobre les 16h arribem a Granera.

Primer visitem la Capella  de Santa Cecília amb el cementiri al costat, seguim cap al Ajuntament i l'Església de Sant Martí del poble. A continuació, anem directes al Castell de Granera que malgrat estar en ruïnes és espectacular. Fem fotos d'algunes cases espectaculars. Prenem un refresc al Restaurant L'Esclopet (l'únic del poble) i ens quedem amb les ganes d'anar-hi a dinar algun dia. Sobre les 17h sortim de Granera i després de passar la Vall d’Horta , seguim per parar a peu de carretera per veure l’ermita de la Mare de Déu de les Arenes. Arribem a Terrassa sobre les 18h 30’.

EXCURSIÓ I COMPANYIA EXCEPCIONALS. DIA ESPECTACULAR.