miércoles, 25 de junio de 2014

PIC DE PEGUERA ( 2.983 m ) I PIC DE MONESTERO ( 2.877 m ) al Parc Nacional d’Aigüestortes – Estany de Sant Maurici .

Ruta circular que comença al pàrquing de Prat de Pierró del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a prop d'Espot. El primer dia es puja fins al refugi Josep Maria Blanc. El segon dia, es fa l'ascensió al pic de Peguera i al pic de Monestero des del coll de Monestero, es baixa per la preciosa vall de Monestero cap a l'estany de Sant Maurici i es tanca la circular amb el descens des d'aquest estany fins al pàrquing de Prat de Pierró, tram conegut com la "Ruta de l'Isard".

El pic de Peguera, situat al mig del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, és una de les grans muntanyes d'aquest parc i una de les més altes. Per pocs metres no es pot considerar un 3.000, però la seva situació, la seva esvelta figura i la part final de la seva ascensió, que exigeix algunes grimpades, el converteixen en un referent del Pirineu català.

La pujada al pic de Monestero és una mica més fàcil, però les vistes que aquest segon pic ens ofereix de tot el parc nacional són també espectaculars.

• 1er dia
- Pàrquing de Prat de Pierró
- Gir 180º petit embassament ( 0: 47 h )
- Estany de Lladres  ( 1:40h )
-  Refugi Josep Maria Blanc  ( 2: 50 h i 2.318m ) i estany Trullo.

• 2n dia
- Coll de Monestero ( 1: 30h i 2.715 m )
- Pic de Peguera  ( 2: 05h i 2.983 m )
- Pic de Monestero ( 3: 05h i 2.877 m )
- Estany de Monestero ( 4: 40h i 2.175 m )
- Estany de Sant Maurici ( 5: 30h i 1.912 m )
- Pàrquing de Prat de Pierró ( 6: 30h i 1.645 m )

Durada: Dos dies

Temps total efectiu (sense parades):

-1er dia: 2:50h des del pàrquing de Prat de Pierró (1.645m) fins al refugi J.M.Blanc (2.330m).

-2n dia: 6:30h en total. 1:30h des del refugi J.M.Blanc fins al coll de Monestero (2.715m), 1:10h per coronar el pic de Peguera (2.984m) i tornar al coll, 0:45h per coronar el pic de Monestero (2.877m) i tornar al coll, 2:05h de descens des del coll fins a l'estany de Sant Maurici i 1:00h des d'aquest estany fins al pàrquing de Prat de Pierró.
Dificultat tècnica: Alta (F+). Per pujar al pic de Peguera hem de fer un tram de grimpada per un corredor (I-II) que ens porta fins a l'aresta a on també arriba el camí que ve del coll de Peguera (situat a la vessant de Cabdella). Per arribar finalment al cim, recorrerem l'aresta per entre grans blocs sense grans dificultats.

Època: De finals de primavera fins a la tardor si no volem trobar neu. A l'hivern l'ascensió al pic de Peguera es complica.
Material: Grampons i piolet segons l'època de l'any.

Com arribar-hi en cotxe
A Sort agafem la carretera C-13 en direcció a Rialp, Llavorsí, Esterri d'Àneu i el port de la Bonaigua. Sobrepassem les poblacions de Rialp, Llavorsí i Escaló. Després d'Escaló, abans d'arribar a la Guingueta d'Àneu, a l'altura de la presa de l'embassament de la Torrassa, agafem el desviament que hi ha a mà esquerra, la LV-5004, cap a Espot. Un cop arribem a Espot, creuem tot el poble i agafem a mà dreta la carretera asfaltada que ens porta fins al pàrquing de Prat de Pierró (1.645m), a 4 km d'Espot. En aquest pàrquing és obligatori estacionar els vehicles. Ens trobem davant d'una de les portes d'entrada al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici; aquí hi ha un centre d'informació del parc.