lunes, 11 de agosto de 2014

CAMÍ RAL VIC – OLOT (travessa des de Vic fins a St. Esteve d'en Bas)

L'antic camí ral de Vic a Olot, uneix les comarques d'Osona i la Garrotxa. Decidim fer el tram que va de Vic fins a Sant Esteve d'en Bas com a entreno per la Matagalls-Montserrat de la setmana següent.

Comencem la travessa des de Vic, on el Camí Ral(CR) es pot seguir fàcilment ja que inicialment segueix el PR C-40. Cal dir, que en bona part del recorregut, el camí ral coincideix amb el camí de St. Jaume(CSJ), però en alguns punts es separant, retrobant-se uns kms més enllà.

Sortint de la ciutat, continuem cap el Pont del Bruguer ( 1 foto ), que travessa el riu Gurri ( 1 foto ). El camí continua vorejant l'ermita de Sant Jordi de Puigseslloses ( 3 fotos ). En aquest punt deixem el PR i anem seguint les marques del CR i CSJ. Travessem la carretera de Tavèrnoles i en poca estona arribem a Roda de Ter.

Passem pel vell mig de Roda, travessant el riu Ter, i continuem cap a les Cases Noves.

El CR continua paral·lel a la carretera asfaltada fins arribar a la zona de les Gorgues (2 fotos de La Foradada i una altre foto ), on comença a enfilar fins a arribar a l'Esquirol (Sta. Maria de Corcó). Per una pista de lloses de pedra, anem pujant cap al proper poble de Cantonigròs, el qual també travessem fins al Pont de la Rotllada ( no he trobat foto ), fent un petit tros de carretera.
El camí continua oferint-nos unes bones vistes de la Serra de Cabrera i del Pla d'Aiats (1 foto d’un tram de pedra mig penjat ), el qual voregem per sota la seva imponent cinglera. En aquesta zona, si es vol seguir el CR, hem de deixar la pista principal per agafar un corriol a mà esquerra. Aquest corriol, és poc fressat i en algun punt es perd una mica fins que no arribem a la casa de la Serra de Pruit ( 2 fotos ). És aquí on el CR i el CSJ es separen durant més quilòmetres, re-unint-se a la Serra.

Travessem la carreterota asfaltada que porta fins a Falgars, i comencem una de les zones més ben cuidades i ben senyalitzades del CR. Passem pel Pont de l'Hostalot ( 2 fotos ), reformat fa pocs anys. Més endavant passem per l'Hostal del Grau (1 foto ), punt on s'hostejaven antigament la gent que es desplaçava d'Osona a la Garrotxa.
Passat l'hostal, comença una forta baixada empedrada pel mig de la fageda. A l'inici, ens desviem breument per visitar la Mina dels Bandolers (2 fotos ), on escletxa de roca natural on s'amagaven els bandolers de l'època. Més avall, fem una paradeta a la font de les Marrades ( 1 foto ) per fer un mos. El camí continua fent ziga-zagues fins arribar ja a la plana de la Garrotxa.
Petits trams de corriol, pista i carretera asfaltada, ens porten fins als Hostalets d'en Bas ( 5 fotos ). Avançant força ràpid ja que en tot moment el camí es planer,  veiem el Monument a la Família Pagesa ( 1 foto ), obra de l'escultor Modest Fluvià.  continuem per un corriol que en poca estona ens porta a les envistes de Sant Esteve d'en Bas ( 7 fotos ). L'església de Sant Esteve fou consagrada el 1119. D'aquella època es conserva l'absis amb finestres cegues geminades, els murs laterals del creuer així com diverses columnes interiors, arcs i capitells historiats.
Aquí , donem per acabada la travessa. Total 30 fotos seguint l’ordre de l’excursió .