domingo, 10 de agosto de 2014

SADERNES – TALAIXÀ - PUIG DELS BRUIXES - SANT ANIOL D'AGUJA

Hora d'inici: 8h30’
Hora d'arribada al punt d'origen: 17h.
Dificultat: Fàcil
Desnivell aprox. : 1000 m.

ITINERARI:

Iniciem el dia al "Pont de ferro" 8h30’, creuem pel "Pont d’en Valentí" ( 1 foto ) i ens dirigim a "Talaixà", 2 fotos pel camí i 1 foto de Talaixà. Arribem a Talaixà , en 1h30’,  a les 10h .

Seguim el camí marcat que passa per darrera de la Torre de l'església fins a arribar al "Pujant del Llop", aprofitem per esmorzar ja que aquesta zona és molt plana i et permet assimilar el menjar a l'estómac abans de començar a pujar, després del "Pla d'en Quera "" Pla Magre "i" Pla Llarg "arribem al" Coll de l'Arc ", en aquest punt es veu el" Puig de les Bruixes ".

Voregem el "Puig de Sant Marc" i després de baixar uns metres per uns castanyers plens de fulles caduques, ens plantem a la carena que ens va portar al mateix cim, els últims metres com gairebé sempre són durs, les 13h. De Talaixà al Puig de les Bruixes , 3h. Ja som al Puig de les Bruixes de 1.351 m ( 3 fotos ).

Per baixar vam optar per "Sant Aniol d'Aguja", el camí comença (una mica perdedor) al "Coll de Sant Marc", davalles pel "Coll de la Portellera" fins a trobar "Escaler de Joc", en diverses lleixes que trobes en aquest tram es pot apreciar la bellesa de la vall de Sant Aniol, una vegada a "Sant Aniol d'Aguja" aprofitem per dinar, són les 15h. Del Puig de les Bruixes a l’ermita de Sant Aniol d’Aguja, 2h.

A Sant Aniol d'Aguja, tenim l'Ermita de Sant Aniol ( 2 fotos ), al costat de l’ermita Cal Sastre en ruïnes ( 1 foto), la Font de Sant Aniol ( 1 foto ),  el Gorg Blau ( 2 fotos ) i el Salt del Brull ( 3 fotos ). Tot un espectacle de la natura de l'Alta Garrotxa.

Baixant a Sadernes, 4 fotos de la Riera de Sant Aniol ( una un pont que només es mou , preciós i curiós ).

Finalment pel camí habitual que porta a Sadernes vam tornar al nostre punt d'inici, 17h.