jueves, 16 de enero de 2014

PERAMOLA ( HOSTAL CAN BOIX ) - ROCA I BALMA DEL CORB - SANT HONORAT – SANT SALVADOR DEL CORB - PANTÀ D’OLIANA.

PERAMOLA  ( HOSTAL CAN BOIX ) -  ROCA I BALMA DEL CORB - SANT HONORAT – SANT SALVADOR DEL CORB -  PANTÀ D’OLIANA.

Agost 1.989. Families Garcia i Ballbé .

Des de Peramola es surt pel antic camí d’entrada al poble. Passada la capella del Roser comença un sender que porta a l’Hostal del Boix passant per la enrunada masía de Nerola. La ruta no te perdua ja que es troba senyalitzada amb pintura. Abans d’arribar a l’hostal, anem  a l’esquerra, el camí que puja a la Roca del Corb pel Grau de Porta.
Veiem la Balma del Corb i les ruïnes de Sant Salvador del Corb .

L’Hostal del Boix es troba al començament de l’anomenat Clot de la Font Viva, nom que rep la part alta del torrent de Rumbau. El camí penetra en la vall i la remonta paralel.la al curs de l’aigua (quan en baixa). A la dreta es pot veure les restes de l’antiga conducció d’aigua fins a l’hostal.
S’ha d’estar a l’aguait (pal indicador) d’un sender que, per la dreta travessa el torrent i inicia la pujada pel vessant sud de Sant Honorat. A partir d’aquí el pendent és fort i va a guanyar la carena que hi ha entre el Roc de Rumbau i el cim de Sant Honorat.
Seguint la carena cap a l’oest, va guanyant alçada fins arribar al peu d’un petit cingle que es supera a través d’un graons tallats a la roca. Finalment s’arriba a un altiplà que conforma el cim de la muntanya, a 1.068 metres d’altitud. Restes de la capella dedicada a Sant Honorat .

Grans vistes al Pantà d’Oliana.

Anada i tornada unes 3h .