lunes, 13 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON – COLONIA ESTEBANELL – SERRA CAVALLERA – SANT MARTÍ DE SURROCA – SANT MARTÍ D’OGASSA - OGASSA.

Des de la casa de Font Rubí , agafem la carretera fins a Camprodon, són 6 Km. Seguim dirección Sant Pau de Segùries , en 1 Km som a la Colonia Estebanell, en el semàfer a mà dreta , surt la pista de Serra Cavallera a Ogassa ( pista cimentada ) .

Dues opcions: Deixem el cotxe a la colonia per fer l’excusió caminant  o  la  fem en cotxe/jeep. Ho he fet de les dues maneres. Caminant és llarg , anada i tornada poden ser unes 6h i en cotxe /jeep,  unes 2h.

Fem el que fem , primer ens trobem amb Sant Miquel de Cavallera i més endavant amb la Torre Cavallera que a sota té un búnquer de la guerra civil.  També hi ha una Torre Senyorial espectacular .

El camí és de pujada des de la colonia Estebanell fins que arribem al Pla d’en Plata ( espectacular, una bassa d’aigua , moltes vaques i unes antenes de comunicacions. A partir d’aquí terreny pla i de baixada . Pasem per una masia espectacular ( no recordo el nom )  i arribem a Sant Martí de Surroca. El lloc de Sant Martí de Surroca apareix documentat per primera vegada en l'any 913. No apareixen notícies del temple fins l'any 1090. Es creu que va ser construït molt abans, ja que en l'any 1104 fou necessari reconstruir-lo. El  nou temple va ser consagrat pel bisbe Arnau de Malla. Es creu que depenia del monestir de Sant Joan de les Abadesses, però no hi ha documents fiables que corroborin aquesta teoria.

Nosaltres continuem i en una cruïlla en lloc d’anar cap a Ogassa , anem a veure Sant Martí d’Ogassa.  D’aquí surt un sender que en 2h ens potaria al emblemàtic Cim del Taga d’uns 2.000 m.

Tornem i anem a Ogassa , poble horrorós de miners . Hi havia molta mina de carbó. Es pot visitar una antiga mina i podem dinar a  Can Costas.