miércoles, 15 de enero de 2014

P.N. SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. COLL D’ESTENALLES – LA MATA – FONT FREDA – COMA D’EN VILA – ALZINA BONICA – COLL DE BOIX – COLL DE TRES CREUS – TORRE DE L’ÀNGEL.

De Terrassa agafem la carretera a Matadepera i Talamanca , fins el Coll d’Estenalles. Aparquem.

A mà esquerra, hi ha una barrera per impedir el pas dels cotxes , anem fins La Mata . Són uns 10’ d’un camí ampla i preciós ple de cedres molt grans . Veiem la bassa , l’ermita de Sant Jaume , la casa de La Mata .

Continuem i ens trobem amb unes alzines espectaculars, seguim i a uns 20’ de La Mata a mà dreta en desviem per anar a la Font Freda ( anada i tornada a la pista principal, són uns 40’ ).

Seguim i en uns 30’ arribem a la Coma d’en Vila , a 10’ trobem l’Alzina Bonica o al Vent i en 5’ som al Coll de Boix.

Del Coll de Boix al Coll de Tres Creus , hi ha uns 30’ i unes vistes espectaculars de : Montserrat, Turó del Mal Pas, Turó de l’Espluga , Castellots de Tanca ,…

En total l’anada , són 2h25’. La tornada , com no anem a la Font Freda , són 1h45’. Anada i tornada unes 4h.-4h15’.

NOTA SOBRE LA MATA  I LA TORRE DE L’ÀNGEL :

La Mata
Un antic mas agrícola originari del segle XVI en un promontori des d'on s'albira una àmplia panoràmica del litoral i del rerepaís català. Va ser adquirit per la Diputació de Barcelona i rehabilitat parcialment el 1995 mercès a l'establiment d'una Escola Taller promoguda conjuntament per l'Inem i l'Àrea d'Espais Naturals de la Diputació entre els anys 1994 i 1996. L'oficina és un equipament de suport administratiu que facilita la gestió de l'espai protegit i la relació entre els ajuntaments dels municipis del parc natural i els seus habitants, així com també amb els visitants del massís. S'hi accedeix per una curta pista forestal que surt del km 14,8 de la carretera BV-1221 que va de Terrassa a Navarcles, just davant del Centre d'Intepretació del Coll d'Estenalles.

De tornada a Terrassa abans de Matadepera paro per veure l’espectacular Torre de l’Àngel que descric :

Torre de l'Àngel.
Casa d'estiueig projectada per Lluís Muncunill l'any 1907. L'edifici es pot definir com una fusió entre l'estil tradicional de la masia catalana i el Modernisme vigent a l'època. Cal destacar-hi els arcs parabòlics presents a la façana principal i a la galeria lateral. L'ús del maó vist i del trencadís i del ferro forjat en són també elements característics.