domingo, 12 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON. LA CASILLA. COLL D’ARES.

VALL DE CAMPRODON.  LA CASILLA.  COLL D’ARES.

Des de casa meva a Font Rubí, prenem direcció Rocabruna, un cop al Coll de la Boixeda (separa el Ripollès de la Garrotxa), comença la baixada i agafem la primera pista a l'esquerra, hi ha unes bústies per al correu, ja que en la pista hi ha alguna masia habitada. Comencem a pujar, fins arribar a una gran plana. Aquí, si anem a la dreta, arribem a la frontera de Coll d'Ares, nosaltres cap a l'esquerra. Arribem a "La Casilla", també coneguda com "Els Carrabiners".

"La Casilla", era l'antic punt fronterer de la Guàrdia Civil quan encara no hi havia la carretera actual feta i on en aquelles èpoques hi han forces històries desagradables, la majoria, de gent que volia fugir d'Espanya cap a França.

Seguim la pista i arribem a una cruïlla: a la dreta aniríem a Molló ia l'esquerra de la gran masia del Carol, tirem cap al Carol i de seguida estem a Font Rubí .

Aquesta excursió es pot fer amb tot terreny o caminant. Jo, l'he fet de les dues formes diverses vegades. Caminant anada i tornada són unes 3h i amb tot terreny 1h,  però sense valor, sense assaborir i olorar la terra, sense córrer darrere de les vaques, ...