miércoles, 16 de abril de 2014

EL PUIG RODÓ. MIRADOR DEL MOIANÈS. MONESTIR SANTA MARIA DE L’ESTANY.

Excursió a peu al punt més alt del Moianès, una comarca natural de gran bellesa repartida entre el Bages, Osona i el Vallès.

L'itinerari es complementa amb la visita a Santa Maria de l'Estany, important monestir fundat el segle XI que compta amb un conjunt arquitectònic d'una unitat i bellesa excepcional. En destaca el claustre, del segle XIII, un dels millors de Catalunya. El seu museu, ubicat a l'antiga sala capitular, posseeix obres d'important vàlua.

Ens situarem a l'Estany, al peu de la carretera C-59 de Moià a Santa Maria d'Oló i començarem l'excursió al punt d'informació situat al costat de la zona esportiva, al costat de la carretera i a l'entrada del poble.

S'agafa la carretera cap a Santa Maria d'Oló i, als 3 minuts, (a 0,4 km de la sortida) es troba a la dreta una pista que indica els senders GR-3 i GR-177. Seguirem aquests senyals fins a l'últim trencall de l'excursió.
Creuem la riera de l'Estany i el camí tomba cap a migdia (al sud). Se segueix sempre la pista principal que puja suaument. Més enllà, a uns 30 minuts i 1,77 km de la sortida, es troba una cruïlla de 3 camins: s'agafa l'ample camí central, que s'enfila cap al puig. Se segueixen els senyals dels GR i s'arriba a la part culminant de la serra. Es continua per la carena, ara força plana; en el punt que sembla voler iniciar-se la baixada, després de 50 minuts d'haver començat a caminar i a 3,13 km de la sortida, s'ha de deixar la pista ampla i seguir un camí de la dreta que passa pel bosc i que més endavant s'estreny i arriba fins al punt més alt del Moianès (55 minuts, 3,35 km).

També podem veure el Dolmen de Puig Rodó.

En menys d'una hora, doncs, s'és al puig Rodó, magnífic balcó des d'on s'observa el Moianès, el Vallès, les serralades litoral i prelitoral, el Prepirineu i, al fons, els cims més alts de la serra pirinenca.

El retorn es fa pel mateix camí que l'anada.