lunes, 14 de abril de 2014

RUTA COLL DE SANT MARÇAL - MATAGALLS ( MONTSENY )

Com arribar ?

Per arribar des de Barcelona agafem l'AP7 direcció Girona . Ens sortim de l'AP7 a la sortida 11 - Sant Celoni . Un cop a Sant Celoni cal seguir les indicacions a Campins i Santa Fe del Montseny , que es troba a uns 18 Km . El pàrquing de Sant Marçal està a uns 7,5 km de Santa Fe del Montseny , i és aquí on comença la ascensió .

Deu minuts en cotxe després deixem el cotxe al Coll de Sant Marçal i des d'aquí vam començar la ruta del Matagalls .

Són aproximadament vuit quilòmetres d'anada i tornada . I unes tres hores i quaranta minuts d'excursió , almenys això és el que triguem nosaltres . L'ascensió és dura però es veu recompensada amb els paisatges que et trobes pel camí .

Una hora i quart de camí després, la densitat del bosc va donar pas a un pla verd, el Coll Pregon , on aprofitem per recuperar una mica l'alè .

Gairebé al centre hi ha un monòlit dedicat al violoncel.lista Pau Casals .

Després del Coll Pregon , ens endinsem en l'últim fageda . Ja estàvem més a prop del cim . Sense anar més lluny , el nostre objectiu esperava després aquesta muntanya .

I , per fi , arribem al cim del Matagalls , amb els seus 1.697 metres d'altitud i unes vistes espectaculars .

La creu que veiem data de l'any 1840 i s'atribueix al pare Claret

RESUM :
Recorregut : Coll de Sant Marçal - Matagalls
Distància : 7.600 m ( anada i tornada )
Durada : Unes 3 hores 40 minuts.