martes, 7 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L'OBAC. EXCURSIÓ, 20/9/2013. HOSPITAL DE SANG, BALMA DE L’ESPLUGA I ALTRES.

Després de dos dies d'excursions d'exercici mental, avui tocava una d'exercici físic, però gran. Fins i tot, li he posat títol:
UN ESPECTACLE DE PAISATGES DE LA NATURA EN FOTOS.
Molt diferent que veure el paisatge amb els teus propis ulls, olorar-lo amb el teu propi nas i sentir-lo.
Per no repetir pistes, camins i senders, he fet com un cercle bastant gran. El dia perfecte. El terreny ideal: pujades, pla, baixades, pla, pujades, ... Un 70% amb ombra i la resta sol.
Surto del pàrquing de casa meva a les 8h50, direcció carretera per anar a Matadepera.
Arribo a la zona del parc coneguda com l'Alzina del Sal.lari i aparco a la zona habilitada (són 25 minuts i 13,1 km). Començo a caminar a les 9h15.
ITINERARI:
Alzina del Sal.lari - pujada molt forta i dura fins al Coll de Tres Creus (20 minuts, ja començo a estar bastant bé, ja que quan estava en forma ho feia en 15 minuts) - Coll de Boix (30 minuts més, i unes vistes espectaculars) - a Coll de Boix, a l'esquerra i en 1 minut, pista forestal ampla, a l'esquerra i tot baixada (si a la pista ampla hagués seguit recte, em portava a l'Era dels Enrics, Pins Recargolats (6 pins ) i Turó del Mal Pas) - vaig baixant per la pista ampla, a 15 minuts, una gran corba amb un senyal a la paret de roca de la corba, pintada de color blau ( en forma d'H, d'Hospital) i una muntanyeta de pedres, aquests senyals indiquen prendre un sender i deixar la pista ampla, per anar a la Cova Cort Fosca (dins de la cova hi la Font del Rossinyol) , al costat hi ha les restes de l'Hospital de Sang que es va habilitar per als ferits de la Guerra dels Carlins, un lloc molt amagat. Vaig seguint el sender i veient en les pedres pintura de color blau, quan arribo a una pedra una mica gran al sender amb una H pintada en blau i una altra gairebé al costat (una mica més avall) pintada de groc, STOP i no seguir, baixem cap a l'esquerra uns 5 metres, hi ha com un "pou" amb sender que baixa fort, doncs per aquí i en 1 minut - cova Cort Fosca i l'Hospital de Sang al costat (20 minuts més) - dins de la cova hi la Font del Rossinyol, sense una llanterna, NO ENTRAR és molt perillós ja que no es veu res i la cova té parts de baixa alçada ( a la motxilla a part d'aigua, alguna cosa de menjar i mapes, hem de portar: una mini farmaciola, una llanterna i un impermeable). Veig la cova i la font (jo sempre vaig preparat), surto i al costat hi ha l'Hospital de Sang ( Guerra Carlins). Torno de l'Hospital de Sang pel mateix sender fins a la pista forestal ampla (20 minuts més). Un cop a la pista vaig baixant i en un encreuament amb una altra pista ampla, a l'esquerra (a la dreta porta a una casa coneguda com Mata-rodona) vaig seguint la nova pista, amb l'objectiu d'arribar a l'espectacular Turó i Balma de l'Espluga, sempre seguir la pista principal - Balma i Turó de l'Espluga (1h15m més, acumulat ja porto 3 hores) i acaba la pista. Dono la volta i de seguida prenc un sender (indicat amb una muntanyeta de pedres) - Castellots de Tanca i Balma Quarto de Reixa, diuen que les parelles anaven allà per amagar-se. Què anirien a fer?, no se m'acut res,jaja, són 35 minuts més) - Balma de la Porquerissa (35 minuts més) - Coll de Tres Creus (30 minuts més) - Alzina del Sal.lari i cotxe (20 minuts més) .
RESUM: He caminat 5 hores (inclou: fer unes 140 fotos, anotar en una llibreta ruta i temps, 4 o 5 descansos de 5 minuts, ... i parar per al.lucinar amb el paisatge.
NOTA: De tornada a casa he parat per fer fotos de la Font de l’Olla, a 10 metres de la carretera i també he anat a l'Església de Can Roure (al costat hi ha el cementiri de Matadepera), m'he desviat 1 Km .