Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. MASIA DE LA BARATA – FONT DE LES CANTERELLES. 17/10/2013.





PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. MASIA DE LA BARATA – FONT DE LES CANTERELLES. 17/10/2013.

Surto del pàrquing de casa meva a Terrassa, en direcció a la carretera de Matadepera, Talamanca i Mura. Deixo el cotxe al pàrquing , que hi ha al Km 9, just a la masia de La Barata, antic hostal del Camí Ral de Barcelona a Manresa. Són 11,1 Km i 15 minuts.

Començo a caminar a les 10h 30’ ( avui vaig tard ).

Tot núvols, boira baixa i amenaça de pluja. Als 15’, ja cauen gotes però no anat a més. Tot i que és tard, fa una mica de fresqueta. Però, el caminar em farà passar la fresqueta.

ITINERARI:

La Barata ( masia, capella, font,…) – Clap rocós d’on veig el Queixal del Porc amb boira (part final de Castellsapera ) – Font de les Canterelles – La Barata.

Tiro  carretera amunt i a uns 200 metres, a l’esquerra hi ha un sender que haig d’agafar, amb escales de tronc a l’inici ( 7 o 8 escalons ) i amb una senyal que indica Camí Ral. Són 10 minuts. Surto al Camí Ral i en lloc d’anar a la dreta , vaig a l’esquerra per veure la masia de La Barata, faig 50 metres, trobo un cadenat i un cartell que posa : gossos perilosos (em poso la disfressa de pitbull i encara busco als gossos ). En 15’ sóc a l’espectacular masia : bassa d’aigua, font, capella de Sant Roc ( en una rajola, ja veureu la foto,  posa en polac : Capilla de St. Roque propiedad de La Barata ) i la propia masia que és inmensa. Torno a la cruïlla del Camí Ral , on m’havia desviat, 15’ més,  i amunt que fa pujada . Arribo a una cruïlla i jo a l’esquerra ( a la dreta va a la Font de les Canterelles, hi aniré de tornada ). Tiro com he dit a l’esquerra i segueixo, el camí fa una mica de pujada i passa per dins el bosc fins que surt a un GRAN CLAP ROCÓS ON VEIG EL QUEIXAL DEL PORC ( la part final de Castellsapera ), AMB MOLTA BOIRA ( 20’ ).

L’idea inicial de l’excursió era pujar a Castellsapera ( després de La Mola de 1.104 metres , el Montcau de 1.057 metres , és el tercer cim del parc amb 970 metres). A part de la boira, no hi pujaré, sóc un home de “seny” i no vull corre riscos innecessaris, i vaig SOL. Fa uns quatre anys hi vaig pujar, i baixant vaig caure ( anava amb el meu gendre Moi ), per molta sort no em vaig fer mal, però el Moi i jo varem tardar 20 minuts per trobar les meves ulleres ). Giro i avall, fins la cruïlla que et porta a la Font de les Canterelles , el camí m’ha sorprés ja que hi ha molts avellaners ( no recordo haver-ne vist al parc ). En 35’, sóc a la Font de les Canterelles. Torno  a la cruïlla i agafo direcció La Barata i fins el cotxe ( 30’ ).


EN TOTAL HE CAMINAT  2 hores i 5 minuts ( són els que em varen faltar dilluns per fer les 7 hores ).


COM SEMPRE HE GAUDIT MOLTÍSSIM . He fet unes 70 fotos.



17/10/2013.

No hay comentarios:

Publicar un comentario