miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. VALL D’HORTA , A PROP DE SANT LLORENÇ SAVALL. 19/10/2013.

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. VALL D’HORTA. PROP DE SANT LLORENÇ SAVALL. 19/10/2013.

Surto del pàrquing de casa meva a Terrassa , direcció Castellar del Vallés , a una cruïlla de l’entrada de Castellar , a l’esquerra dirección Sant Llorenç Savall,  fins Km 17 que en una corba a l’esquerra ( senyalitzada ), comença la Vall d’Horta ( no  hem d’arribar a Sant Llorenç Savall ). Són 22,6 Km i 40 minuts ( molts revolts i ciclistes ).

Vull fer un monogràfic del Marquet de les Roques. Deixo el cotxe al pàrquing de l’entrada de la vall.

Començo a caminar a les 10h.

Segueixo la pista asfaltada ( l’ùltima vegada que hi vaig anar, deu fer 3 o 4 anys, no ho estaba ). Veig a la dreta una mica lluny la masia de La Roca ( és a l’altre cantó del torrent ), passo pel costat de la masia El Comadran , de la del Rossinyol i arribo a una cruïlla que a la dreta va a Can Brossa, El Romeu, Pregona,..i a l’esquerra al Marquet de les Roques, Font del Llor , …fins aquí, són 20 minuts i tot pla. Jo, a l’esquerra cap el Marquet, en 15 minuts ja sóc al Marquet de les Roques. Tinc mala sort per fer fotos i el monogràfic i molt bona sort per qui li agrada conservar en bon estat el patrimoni de Catalunya, doncs està en RESTAURACIÓ, és a dir, BONA SORT. He fet algunes fotos ( hi havia bastides )però no he pogut entrar, ja que estaba tancat. A l’àlbum hi possaré fotos d’altres excursions ( hi he anat 4 o 5 cops ). Torno del Marquet i vaig a un Forn de Pega ( no el coneixia ) , són 10 minuts i està molt ben conservat , és una marevella. Torno a la cruïlla d’abans per anar a Can Brossa ( masia restaurant, que us recomano ), en 30 minuts sóc a Can Brossa. Segueixo amunt fins El Romeu , 15 minuts més i 15’ de tornada a Can Brossa. Segueixo cap el cotxe, ja que del pàrquing surt un sender a Can Roca , en 25 minuts sóc a Can Roca , masia ESPECTACULAR, documentada a l’any 1.328. De Can Roca vaig cap a un camí per creuar el torrent en un lloc pedregós i molt bonic i fins el cotxe en 30 minuts.

EN TOTAL HE CAMINAT 2 hores i 40 minuts, tot pla . He fet unes 100 fotos.

COM SEMPRE HE GAUDIT MOLT , AVUI MENYS PAISATGES I GRANS MASIES . Per cert, es pot anar en cotxe a totes les masies però mil vegades millor anar-hi caminant.