viernes, 10 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON. PUJADA AL PIC DE BASTIMENTS DE 2.881 m.

Jo he anat una vegada, amb uns veïns de la casa de Font Rubí, a 6 km de Camprodon. Va ser a l’any 1.991, tenia 36 anys, els veins eren: el Mingo, l’Emili i l’Hortet.  Les fotos són d’aquella pujada . He fet foto de foto, crec que en quedat més o menys bé.

Des de Camprodon, prenem direcció a Setcases (uns 7 km), passem el poble per anar cap a les pistes d'esquí de Vallter 2000 (des de Setcases hi ha uns 6 km), però no hem d'arribar fins a l'estació d'esquí. Aparcarem el cotxe a l'última corba de dreta que hi ha abans d'arribar a l'estació d'esquí de Vallter 2000.

Pugem al refugi d'Ulldeter ( hi he anat 6 o 7 vegades ), seguin el senyal indicatiu que trobem a peu de carretera. Des d'aquí seguim en direcció al coll de la Marrana per un sender molt marcat i ple de gent en la majoria de dies.
Un cop al coll, el camí fins al cim de Bastiments, és evident i no té pèrdua. Al capdamunt, trobem primer una creu, desprès un punt geodèsic i finalment un pal d'acer amb forma de piolet.
Un cop aquí i per no baixar pel mateix lloc anirem fins al coll que hi ha entre el pic de Freser i Bastiments. Des d'aquest punt podríem seguir pujant i fer el pic de Freser i el de l'Infern. En aquest cas, però baixarem entremig de la tartera i anirem a recuperar el coll de la Marrana i d'aquí un altre cop fins al refugi.

El Pic de Bastiments (2.881,25 m.) és una muntanya situada a l'eix entre el Ripollès i el Conflent, que separa el Circ d'Ulldeter amb el Circ de Bassibers, del costat nord-català és conegut com a Pic del Gegant. És el pic més oriental dels Pirineus que assoleix els 2800 metres; més enllà ja no hi ha cap cim que superi aquesta cota. Està situat a la confluència dels termes de Setcases, Queralbs i Fontpedrosa. És un pic d'ascensió relativament fàcil tant a l'estiu com a l'hivern, si es fa en les condicions normals d'aquesta estació. Per aquesta raó s'hi va construir el Refugi d'Ulldeter, que actualment està una mica més al sud que no l'original, que va ser aterrat per la neu.