Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. OBJECTIU: LA ROCA DE LES FORADADES. 12/10/2013 (DIA DE LA MIGDIADA CATALANA ).






PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. OBJECTIU:  LA ROCA DE LES FORADADES. 12/10/2013 (DIA DE LA MIGDIADA CATALANA ).

Surto del pàrquing de casa meva a Terrassa, a les 9h30’ i fins al pàrquing del parc a la Casanova de l’Obac, són 11,1 Km i 20 minuts.

Començo a caminar a les 10h.

ITINERARI:

Casanova de l’Obac – Torrota de l’Obac i cruïlla ( a sobre la Torrota, a l’esquera : pou de glaç de l’Estepar-Collet Estret-Castellsapera- …-Mura i a la dreta: Les Foradades – Urbanització Les Pedritxes de Matadepera ). Fins aquí, són 30 minuts ( terreny pla i una mica de pujada ). Agafo a la dreta, per anar a les Foradades. Els primers 10 minuts, forta baixada, la pista segueix plana uns 10 minuts més ( a la dreta vista espectacular de les Muntanyes de Montserrat, avui sense calitja i a l’esquerra la Punta dels Caus Cremats i La Mola , que sempre et vigila ). Faig un 10 minuts més i trobo una cruÏlla ( estic de sort i dos excursionistes em diuen que haig d’anar a la dreta , era el més lògic ja que a la dreta feia pujada i a l’esquerra baixada , però millor  ).  Cap a la dreta i pujada, segueixo i 10 minuts de pujada molt forta , comprobo que estic en forma , el camí segueix pla i em recupero ràpit.  Haig d’arribar fins uns dipòsits d’aigua ( això m’han dit ), en 15 minuts sóc als dipòsits i hi ha una cruïlla amb un dipòsit verd ( per els bombers ) al mig i a la dreta un sender que és el que haig d’agafar ( he tirat avall, són 2 minuts, per veure l’altre dipòsit que és de la Mina d’Aigües de Terrassa i hi ha una altre cruïlla, que a l’esquerra no sé on va i recta va a l’Urbanització de les Pedritxes de Matadepera, que no m’interessa gens anar-hi ). Torno al dipòsit verd per agafar el sender, forta baixada i vaig seguint uns postes de fusta de la red eléctrica d’alta tensió ( 5 minuts ), segueixo i ve una baixada estreta i molt pedregosa que en 5 minuts, em porta a LES FORADADES. De la cruïlla de la Torrota de l’Obac a les Foradades, són 60 minuts acumulats, que he descrit per trams . Ja a les Foradades , sort per partida doble : primer un grup rapejant per la roca ( iniciació al rapel ) i segon, dins  l’ultim forat de les Foradades , un rusc de vespes, és de vespes i no abelles, ja que és allargat . El rusc és espectacular, ja veureu les fotos.  Ara són les 11h 45’ i toca tornar. Ho faig pel mateix camí i tinc més baixades que pujades, en 40 minuts ja sóc a la cruïlla de la Torrota de l’Obac (l’anada l’he feta en 60 minuts ) i fins a la Casanova de l’Obac on tinc el cotxe, 30 minuts més.


EN TOTAL HE CAMINAT 2 hores i 40 minuts.

 He fet 40 fotos. Dia assolellat, amb una mica de fresqueta tant a l’anada com a la tornada, que feia una mica de vent.


HE GAUDIT MOLTÍSSIM, ÉS UNA EXCURSIÓ PER RECOMANAR.



12-10-2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario