sábado, 11 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON. VIA ROMANA DEL CAPSACOSTA.

He fet la Via Romana 3 o 4 vegades. Aquesta excursió és amb la meva filla Sandra , surt a alguna foto i la varem fer fa uns 5 o 6 anys , sobre el 2007.

Des de la casa de Font Rubí ( Camprodon ) , anem fins a Sant Pau de Segùries , són uns 10 Km amb cotxe.  Quan som a Sant Pau , en un semàfor girem a l’esquerra direcció camping els Roures , deixem el camping a la nostre dreta i, just abans d’arribar a la carretera , aparquem.

Creuem la carretera i agafem el camí de la Via Romana ( està senyalitzat ) .
L’anada és suau , 80% baixada i anem contemplant aquesta maravella de l’Imperi Romà , fins arribar al tram final a la carretera , molt a prop de Sant Salvador de Bianya ( conjunt molt interessant de visitar ( restaurant, casa de colònies, església,…). Són , més o menys 1h15’.

Fem la tornada pel mateix camí però ara és de forta pujada i fins al cotxe són  1h45’.

En total unes 3h.

La Via romana del Capsacosta és una autèntica obra d’enginyeria d’importància monumental i un testimoni excepcional d'un període històric de gran transcendència per al nostre país.
Creada en època de l’Imperi Romà, la Via romana del Capsacosta és ben fàcil de resseguir. En diversos trams presenta un excel.lent bon estat de conservació. Aquesta calçada era denominada Via Annia i era un ramal de la Via Augusta. Des de Figueres entrava cap a la zona de muntanya, i després de travessar la plana de Bianya s'enfilava pel Capsacosta i seguia cap al coll d'Ares, per tornar a enllaçar després, ja dins la Gàl.lia, amb l'esmentada via principal.

Els murs, guarda_rodes i tota la resta d’altres elements de la Via romana del Capsacosta posen de manifest l'extraordinari treball de construcció realitzat uns dos mil anys enrere.

Un dels camins d'Itinerànnia ressegueix la Via romana del Capsacosta, des del pas dels Traginers (Vall de Bianya) fins a Sant Pau de Segùries (Ripollès).