miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. 14/10/2013 OBJECTIU: LA CASA DE MATARRODONA .

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. 14/10/2013 OBJECTIU:  LA CASA DE MATARRODONA .

TÍTOL DE L’EXCURSIÓ: ROQUES, ROQUES,… MOLTES  ROQUES I TOTES ESPECTACULARS.

Del pàrquing de casa meva a Terrassa, fins al pàrquing del parc, a l’Alzina del Sal.lari, són 13,2 Km i 20 minuts.

Començo a caminar a les 10h15’.

ITINERARI:

Alzina del Sal.lari – Coll de Tres Creus ( 15’ ) – Coll de Boix ( 30’ ). De coll a coll, vistes de: Paller de Tot l’Any, Castellots de Tanca, Turó del Mal Pas, Turó de l’Espluga, Montserrat,…- Al Coll de Boix, a l’esquerra i en menys d’un minut, pista gran i a l’esquerra, forta baixada ( a la dreta aniriem a Mura ), és la pista que porta a la Cova Cort Fosca i a l’Hospital de Sang , si després de fer uns 15’, agafas un sender a la dreta en una corba. Jo, no agafo el sender i segueixo pista avall, fins una CRUÏLLA  important ( 25’ des del Coll de Boix ). Agafo a la dreta, és una pista molt plana, molt ampla i molt llarga que em portarà a MATARRODONA.  Des de la pista, les vistes són espectaculars ( sense paraules ), roques, roques…i més roques gegants de mil formes ( de quasi cap sé el nom, però això és el menys important ). Porto quasi 2h , tinc calor i començo a suar. Arribo a un petit embassament ( 55’, hi ha peixets vermells, alguna granota i no massa aigua ).  Vaig seguint la pista, arribo a la Font de Matarrodona i al costat hi ha una bassa per els bombers ( 40’ ). Segueixo i a uns 20’ a la dreta del mateix camí un Forn d’Obra ( hi ha les dues voltes ) , faig uns 20 metres més i a l’esquerra del mateix camí un altre Forn d’Obra  , hi ha com un pou rectangular sense taulada i has de baixar per veure les dues voltes del forn ( aquest és el forn important ). Uns 5’ més i ja sóc a la casa de MATARRODONA ( una gran part, en ruïnes ).  Segueixo el camí i a uns 10’,  i l’Ermita de la Mare de Déu de la Concepció. He arribat a l’objectiu, en 3 hores i 20 minuts , són les 14h ( això vol dir que dinaré  sobre les 19h , ja que haig de tornar ). Torno pel mateix camí/pista fins la CRUÏLLA  important ( no tinc una altre opció ), ja hi sóc després de caminar 2h ( menys mal que el terreny és tot pla ). Ara, NO  giro a l’esquerra per on he fet l’anada , sinó que tiro recta per anar el espectacular Turó i Balma de l’Espluga ( 25’ ) – Castellots de Tanca ( 25’ ) – Balma de La Porquerissa i tomba ( 15’ ) – Coll de Tres Creus ( 15’ ) – Alzina del Sal.lari i cotxe ( 15’ ). He fet la tornada en 3 hores i 35 minuts. Són les 18h 30’, havia sortit a les 10h 15’.

TOTAL CAMINAT = 6 hores i 55 minuts.

Notes:

-  -Terreny: Unes 4 hores tot pla, la resta una mica de tot ( pujades I baixades entre suaus i dures )

-  -Dia assolellat: Ni calor, ni fred, ni vent. Anava més abrigat que altres dies. Després de caminar 1h45’ molta calor però no sufocant.

-  -Fotos: Unes 250 i no estic boig , el paisatge s’ho merexia.