Excursionisme

Benvinguts al meu bloc d'Excursionisme. Sóc des de fa molts anys un gran aficionat a fer excursions, En aquest bloc, publicaré els meus itineraris detallats de diferents excursions, bàsicament, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, al Parc Agroforestal de Terrassa, a la Vall de Camprodon, a la Garrotxa, a Montserrat, Parc Natural del Montnegre i el Corredor, la Serra de Marina, Parc Natural del Montseny,...També alguna poesia meva, sóc un amant de la poesia.

Espero que us agradi i pugui ser-vos útil per fer excursions.


Una abraçada,

Jordi

miércoles, 8 de enero de 2014

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. TORRENT DEL CARNER – SENDER RIU RIPOLL . AIGUA I ARBRES MAJESTUOSOS.








PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC. TORRENT DEL CARNER – SENDER RIU RIPOLL . AIGUA I ARBRES MAJESTUOSOS. 

Surto de Terrassa en diecció a Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall. Al Km 15,7 a la dreta deixo el cotxe ( surt una pista però hi ha un cadenat ). Són 20,7 Km i uns 30 minuts.

Començo a caminar a les 11 hores i 15 minuts ( vaig tard, la Chiquero se m’ha enrotllat amb independencia, sí o no ).

Baixo pel camí cap al riu Ripoll i deixo a la meva dreta la Balma de l’Aiguader de Baix (5 minuts). Travesso el riu per anar a buscar una pista a l’altre banda i la segueixo a ma dreta planejant.Trobo un trencall amb indicacions però jo segueixo per la pista fins que en un revolt trobo a l’esquerra el Torrent del Carner, el qual agafo com si fos un camí per la mateixa llera del torrent (15 minuts). En el moment en que deixo el torrent a la meva dreta el camí passa pel costat d’un antic Forn de Calç preciós  a l’esquerra (15 minuts). Segueixo el camí en pujada i quan torno a veure el torrent a la meva dreta i estic a uns 50 metres de travessar-lo, veig una Barraca de Vinya de pedra seca que està mig amagada a l’esquerra del camí (15 minuts).Travesso el torrent tot admirant la magnifica vista de la Mola al fons i sense agafar cap trencall segueixo el camí, que ara puja fins a un punt en que baixarà, travessarà un torrent i de nou pujarà fins a dalt del coll , ja sóc a la carena de la Creu Vermella (25 minuts) que enllaça amb una pista ample que agafo a ma dreta, però a 1 metre tiro a la dreta, per un sender que baixa fort seguint els pals de fusta de la línea d’alta tensió. Després de fer uns 35 minuts seguint els pals, arribo a una cruïlla on hi ha una pista ampla que agafo a la dreta ( el camí dels pals de fusta de la línea d’alta tensió seguía recta amb molt forta pujada ). Aquesta pista ampla i plana, en uns 30 minuts, arriba a una cruïlla important que agafo a la dreta per seguir el sender del riu Ripoll, que sempre em queda a l’esquerra, de tant en tant , baixo al riu per fer fotos ( hi ha trams que es veuen des de la pista, espectaculars ). Després d’uns 45 minuts, haig de creuar el riu i, ara em quedarà a la dreta. Segueixo i vaig baixant a veure trams del riu ( s’ha de vigilar de no patinar amb les pedres molles que n’està ple ). Al cap d’uns 30 minuts arribo a una altre cruïlla de tres pistas amb senyalització. Agafo la de la dreta, la senyal indica : Camí del riu Ripoll, torrent del Carner,…. Vaig bé, en teoría,  aniré a parar on a l’anada he agafat el torrent del Carner. Vaig baixant a veure trams del riu , la pista és plana, paso per on havia agafat el torrent del Carner i després de 60 minuts, ja sóc al cotxe. Són les 16 hores i 15 minuts.


EN TOTAL HE CAMINAT 5 hores. Ara tinc uns 30 minuts de cotxe i a dinar a les 17h.


L’EXCURSIÓ HA SIGUT PRECIOSA . A LA PART DEL TORRENT DEL CARNER HE VIST: una balma, un forn de calç , una barraca de vinya i bones vistes de La Mola,… AL SENDER DEL RIU RIPOLL HE VIST: aigua molt transparent, arbres majestuosos, un ànec que ha arrencat al vol i no he pogut fer-li una foto, molts blocs grans de pedra al riu,…

Dia assolellat, calor les dues últimes hores. La part del Torrent del Carner ha sigut DURA, sort que era a l’anada i no feia calor ( he comprovat que estic en forma ) y la part, del Sender del Riu Ripoll, molt suau i amb molta calor. En total, he fet unes 110 fotos. El meu dinar a las 17h : Amanida variada i filets de pit de pollastre a la planxa.


23/10/2013.

No hay comentarios:

Publicar un comentario