jueves, 9 de enero de 2014

VALL DE CAMPRODON. PUJADA AL BALANDRAU DE 2.584 m. 23/6/2012.

El Balandrau és una muntanya de 2.584 metres del massís dels Pirineus, situat a la Vall de Camprodon, al nord de la comarca del Ripollès. És un cim sense dificultat tècnica i amb paisatges d'alta muntanya d'immensos prats verds.

Ja feia temps que l’amic Franco Cenereli i jo , voliem anar al Balandrau, els dos tenim una casa a les rodalies de Camprodon i som veins i amics des de fa uns 20 anys.

Comencem l'excursió a la Creu de Fusta, a 1.580 mts. d'alçada. S'hi arriba prenent la pista forestal que comença al finalitzar el poble de Tregurà de Dalt. Podríem haver seguit la pista durant uns kilòmetres més i haver estalviat en distància i desnivell, però no ho hem fet.
El temps amenaça pluja però ens arrisquem.

Tot i que en alguns trams seguirem la pista, ara de principi enfilem amunt pels prats, tot fent drecera, en fort ascens. Passem per una tanca de fusta i pel costat d'un cercat pel bestiar. Com que el trajecte és bastant recte sembla que a l'inici de l'excursió ja veiem el cim però encara no es veu.
Després de caminar una bona estona trobem un trencant a mà dreta amb un indicador que diu Font Lletera i Refugi Coma d'en Vaca i el seguim. A l'arribar a la collada del Morro hi trobem un petit estany. Fa estona que caminem i decidim fer una parada.
Ara ja sí que veiem, al fons, els Tres Pics i el Balandrau.
Durant força estona sentim el soroll de les marmotes i, de tant en tant, aconseguim veure'n alguna de lluny i també fotografiar-la. Ara el camí planeja i a poc menus d'un kilòmetre de l'estany en trobem un altre i arribem a la collada de Font Lletera. Al cel uns 10 voltors.
Seguim caminant fins al coll dels Tres Pics, ara en progressiu ascens. En alguns trams el camí l'hem trobat força malmès. Un cop arribem al coll, on ja apreta el fred, enfilem a mà esquerra però tot esquivant els cims dels Tres Pics.
Anem seguint les fites i per fi el darrer ascens. Ja veiem el vèrtex geodèsic i sembla que una força ens empeny a fer el darrer esforç. Arribem al cim del Balandrau, a 2.584 metres i ara fem les fotos de rigor.
Durant el camí de tornada veiem, de lluny, alguns isards, els hi fem foto.

Hem fet l’anada i tornada en unes 3h30’- 4h.

Hem vist:
-Fauna: marmotes, isards, voltors, cavalls,
-Flora: moltíssimes plantes que no coneixem la majoria dels noms: cards,…

Finalment, ens hem escapat de la pluja, just en arribar al jeep ha començat a ploure amb una mica de força.

HEM GAUDIT D'UNES VISTES ESPECTACULARS , QUE NO SÓC CAPAÇ DE DESCRIURE AMB PARAULES.